Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-16, 06:01   #51
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Vad jag har för mig så har både Bernina och Husqvarna världsgaranti, och då kan du ju lämna in den i vilket land du vill på garanti, men så klart hos en behörig reperatör av just ditt märke. När jag köpte min maskin i Uppsala så var det med en månads skillnad från om jag köpt den som demo eller beg. Hade den fortfarande varit demo så hade jag haft full fabriksgaranti lika med att jag kunde fått världsgarantin med mig när jag flyttade till USA.

Jag vet att de finns de som skickar overseas och jag pratar framför allt om sy och brodermaskiner tänkte inte direkt på covers och overlocks.

Det var bara ett tips från mig att kolla marknaden i USA med tanke på skillnaden på Brothers maskiner och även Husqvarna, Janome är ett märke jag aldig kommer att befatta mig med överhuvudtaget igen. För det första för deras försäljningsmetoder och jag vill aldrig ha med den generalagenten att göra igen. Och för de andra så varför ska jag betala mer för en Janome som kan mindre är ålderdomiligare i sitt handhavande, finns inte på min världskarta. GOD JUL på Er Alla. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat