Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-18, 16:48   #14
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vänsterhänt här. Alltid fått använda det men det är ju inte alltid det fungerar för det finns inte alltid saxar som fungerar bra. Hade ofta sjå med att klippa med slöa högersaxar när jag var liten.

Och sedan längra fram i tiden när det började bli vanligt med datormöss blir det ny problem som dök upp, inte alla möss gick att flytta över till vänster sida. De har kanske buntat fast sladden och då blir den för kort. Då blir jag jättearg och rycker i sladden. Och vissa möss är också "ergonomiska" och därmed formad för höger hand. Då blir jag också irriterad.

Saxar är också dyrare för vänsterhänta. Men då köper jag neutrala saxar istället för de där ergonomiska. Dvs högersaxar men med neutral grepp.

Hela jag är vänsterhänt. Ser bättre med vänstra ögat (högra är ganska så dålig), hör aningen bättre på vänstra, även om jag är döv.. vänsterhand för alla sysslor. Starkare ben på vänster sida.

Men politiskt sett är jag åt höger. *skrattar* i Sverige i alla fall. För om jag åker till USA så är man plötsligt vänster istället när man är liberal.

Och jag använder faktiskt högerfoten till symaskinen!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat