Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-22, 07:02   #22
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ok om du vill sälja och bara ta betalt för materialkostnad. Men då tycker jag att du borde skriva i texten att du bara tar betalt för material. Det för att få folk att förstå att ja det här priset är alltså bara för material.

Att du tycker om att skänka bort din tid till folk är förstås upp till dig, men jag tycker att det är tråkigt att det inte får folk att förstå att priset alltså bara är för materialkostnad.

Då kan man väl lika gärna skänka saken helt och hållet till röda korset eller annan organisation? Då tror jag att man får mer uppskattning för det man gör.

En annan alternativ är att sälja saken på ebay t.ex. och sen låta en viss andel gå till någon hjälporganisation. Ebay har gjort det här lätt och inbyggt. Man väljer organisation man gillar. Sen väljer man andel. Och så sköts det automatiskt och man behöver inte betala auktionavgifter heller om jag förstått det rätt.
Då kan du ta din andel för materialkostnad och sen låta överskottet gå till någon organisation du håller dig kär.

Då blir det bra för alla, saken får sin fulla värde och värderas som det skall, du slipper ta betalt och du får pengar för material.

http://pages.ebay.com/help/sell/nonprofit.html
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat