Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-09, 17:36   #29
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Hejsan, jag förstår vad du går igenom. Lever med kronisk muskelsmärta (strul i nervsystemet) sedan 12 år tillbaka och jag fick nyligen en diagnos att jag lever med hortons huvudvärk.Samt har jag nyligen tagit mig ur en djup depression. (du vet när värken förstör så mkt att man inte orkar med det liksom och man tappar gnistan) Min läkare är pappaledig så honom kan jag inte få någon hjälp av heller. utan jag har fått en ny läkare på neurologen som jag träffat tidigare och som lovat att hon skulle skicka ett utlåtande om hur det är att leva med hortons, detta skulle hon gjort i september,, jag har fortfarande inte fått något.
Väntar på arbetsprövning hos försäkringskassan efter en jäkla massa strul när de tyckte att jag skulle jobba 100 procent utan arbetsprövning. Min värk är väldigt lik fibromyalgi men jag har inte de vanliga punkterna för smärtan utan mina är lokaliserade helt annorlunda.

Lagom mkt bråkat med försäkringskassan och nya intyg godtog dom att jag skulle börja arbetspröva men jag fick inte för mina läkare och nu sitter jag här i väntan på om en ny läkare skall göra en ny sjukskrivning eller om jag skall börja testa arbete. Själv vill jag avvakta den medicin jag testar nu mot hortons för att se om den stabiliserar läget liksom så jag klarar av något i alla fall..
Men allt känns ganska meningslöst..

Tänkte kolla med dig om du har provat medicinen Tryptizol mot fibromyalgin. en del hjälper den för andra inte. känner flera som blir hjälpta av den inkl mig själv. det är normalt en depressionsmedicin men reglerar seratonin nivån som är kopplad till smärta.. jag är grymt tacksam över den för jag har blivit mjukare i kroppen liksom..
Kram å lycka till
Therese
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat