Visa ett inlägg
Gammal 2004-02-13, 15:11   #1
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
Unhappy SNYFT! Inget funkar!

ÅÅÅÅ - vad ledsen man blir! Min maskin funkar inte som den ska! Jag hade just samlat mod å tid och skulle sätta mig å brodera på min 3 veckor gamla platinum+. Jag hade läst på ordentligt i alla de olika instruktionsböckerna och kände mig redo....

Började med en brodyr från kortet som följde med maskinen. Jättefint! Allt gick jättebra! ÅÅÅÅ så roligt det var också, jag blev helt SYGALEN! Vilken kul hobby man har! :-)

Sedan ville jag göra ett av de broderier jag laddat ner från näet. Satte mig med costumizing och lade in ett par broderier (både riktiga husqvarna och div. från nätet) på det programbara kortet. Inga problem! Bara kul...

Men det var då jag satte jag mig vid maskinen som allt hemska började. Allt gick bra i början, men helt plötsligt stannade maskinen och sa att jag skulle sätta in ett d-card (vadå - det var ju redan där!). = broderiet förstört. Omstart, sätter in kortet igen - då reagerar inte ens maskinen, fortsätter bara säga att jag ska sätta in d-card. När jag trycker kortet lätt mot mig, så känner maskinen av kortet tillfälligt (tills jag släpper)...Jag kan ju inte sy med ena handen på kortet...

Nu var det sent på kvällen, men jag ville fortfarande hålla på med mina broderi-idéer - så jag satte mig vid datorn för att lära mig customizing ordentligt. När jag då ska skriva till d-card så hänger sig datorn hela tiden å datan försvinner....Skumt, det har ju fungerat tidigare - men det gör mig övertygad om att det måste vara fel på mitt programerbara kort...

Konstigt, eller hur... Jag tänker att det kan vara fel på 2 saker... 1 -kortet (men det funkade när jag testade i card reader första gångerna...) 2- maskinen, men de korten som följde med maskinen (2st) fungerar ju hur bra som helst!

Nu har jag varit in med mitt programmerbara d-card till affären (såklart på andra sidan stan, det är ju såå roligt att åka kommunalt...) inte bara en gång (hem å prova emellan varven) utan 2GGR! MEN DÄR FUNKAR DET! Både i deras maskin och i "datorn"...

Alltså måste det vara någon slags glapp i min maskin, mycket konstigt! Hon på affären hade aldrig hört talas om detta! Nu måste jag åka in med maskinen nästa vecka (hur ska det gå till, ensam på spårvagn och gångväg med två stooora kartonger...ja,ja -det löser sig nog)

Vad gäller dataprogramsproblemet å ska jag testa att installera om allt igen och håller tummarna för att det funkar då...

Jag blir så deppig! Jag som skulle sy alla-hjärtans-dag-kort å allt möjligt i helgen! SNYFT!

Är det någon där ute som haft samma bekymmer?
snyft /Malin
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat