Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-16, 21:46   #26
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Oj, så många trevliga tankar som kommit hit sedan igår kväll när jag tittade in sist. Det var sååå roligt att läsa igenom hela tråden.

Tänk om vi kunde slå oss ihop alla nu och försöka komma till rätta med vår inneboende (medfödda?) duktighet och börja leva våra egna liv på våra egna villkor. Kanske är man lite rädd att man då ska bli en stor egoist? Egentligen tror jag att ju mer man tänker på sig själv desto gladare och trevligare blir man. Det finns ett typ ordspråk som säger att "man behandlar andra som man behandlar sig själv" alltså är det ingen nackdel för andra heller att vi ser till så att vi själva mår så bra som möjligt.

Jag är 40-talist och borde alltså vara stark, men jag känner mig inte sån själv. Även om det är många som påstår det om mig, mest av allt min man, men allt är ju relativt, sa någon, ha ha.

Jag tror att det är viktigt att följa sin känsla för allt man ska göra. Vill jag hellre vara ute och fiska t.ex. istället för att tvätta skitiga fönster så ska jag vara det eftersom det i så fall gör mig gladare. Som en väninna fick råd en gång när hon sa att hennes bekanta klagade på att hon hade ostädat, "be dom städa då om dom tycker så".

Problemet är det dåliga samvetet som så gärna gör sig påmint. Jag brukar säga att jag är född med dåligt samvete och har önskat många gånger att det kunde opereras bort, ha ha.

Så bra om vi varje stund på dagen, ja även på natten om så behövs alltid tänka efter om jag verkligen vill detta, vad det nu än är fråga om. Vill jag så gör jag det, vill jag inte så gör jag det inte. Vad det än handlar om. Då är man sann mot sig själv och inget kan vara mer rätt! Det vore ju en tämligen lätt regel att leva efter, OM det inte var det dåliga samvetet.

Jag tror verkligen på reinkarnation och i och med det så vet jag att vi får fler chanser. Det kanske helt enkelt är så att människans utveckling går ganska långsamt för det mesta, allt måste få ta sin tid, men det hindrar inte att vi redan nu VET hur vi vill ha det.

Om jag verkar surrig ikväll så beror det inte på vin eller liknande, ha ha, det beror på att vi varit på resande fot hela dagen. Satt själv mestadels i bilen bara med min mans stora träskor. Dags att gå och lägga sig nu.

Tack igen för alla trevliga synpunkter från er som mötte mig när jag kom hem.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-05-16 klockan 22:15.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat