Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-08, 19:18   #9
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Hej!

Ingen fara med sent svar. Jag har just skaffat broderimaskin så stickningen är det inte så mycket med just nu även om jag svängde ihop en socka igårkväll till dottern som går med en fot i "vädret" efter en operation.

Jag minns precis hur frustrerad jag var i början. Tyckte att jag trätt garn mm helt rätt och så efter några varv trillade hela stickningen ner på mina fötter. Varför är det inte en symaskin tänkte jag lite desperat. Men rätt vad det är så fungerar det. Det gäller bara att ha en massa tålamod, dubbelkolla allt man gör hundra gånger och ha ännu lite mer tålamod. Jag har faktiskt aldrig gått nåogn stickmaskinskurs. Så det går att lära sig helt själv. Tänk på att börja enkelt. Slätstickning med något akrylgarn i mellantjocklek av vad din maskin använder. Att börja med spets och bomullsgarn är att be om problem i onödan.

Jag är normalt sätt ingen tålmodig person. Det är därför jag gillar mina stickmaskiner eftersom det går så fort att sticka något på dem.

Nu har du fått två erbjudanden om hjälp. Vet inte om Ann-Christin finns närmare dig men det är bara att kontakta någon av oss. Eller fråga här. Det finns inga dumma frågor det är bara dumt att inte ställa dem.

Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat