Ämne: UB-along
Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-12, 17:31   #5
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
En sy-along är en slags, hm... syjunta kan man säga. Man jobbar på ett gemensamt syprojekt och diskuterar samt berättar lite om hur man gör och tänker under tiden man jobbar. Det är ett sätt att lära sig av varandra och nöjet i att göra något tillsammans. Finns inget måste med att få det klart en viss tid eller så, alla har vi olika arbetstakt och förhoppningsvis ett liv som inte är sömnad.

Varför jag satte en begränsad start är för att vi åtminstone ska börja tillsammans. Och så att ingen försöker börja om åtta månader eller så och blir sura för att ingen är aktiva i den här länken längre. Då är det bättre att de startar en UB-along 2 istället.

Det är ingen fåga om att byta med varandra sedan, alla syr åt sig själv. Byten brukar ofta kallas swaps.

Det vore jättekul att se lite bilder på processens gång men eftersom jag sett att det varit en del klagomål på konstiga bilder i forumet kanske det är bäst att bilder på material, delvis sydda korsetter och andra detaljer sparas någon annanstans ex. photobucket eller liknande. Detta innan man lägger in dem här förståss.

Photobucket.com

Varför jag gör en lista på alla som syr är för att när man läser den här tråden ska se skillnad på vilka som faktiskt gör en korsett och vilka som är med och pratar. Prat vill vi också ha kanske jag ska säga.

Senast redigerad av avsl080923 den 2006-10-12 klockan 17:44.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat