Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-30, 12:46   #14
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Gunilla

Jo man kan göra på lite olika sätt. Jag stygnsätter dock enligt första varianten som du omnämner (den mer klassiska), med variationer beroende på hur jag tänkt mig brodyren och ibland anpassar jag det efter vilket material jag skall sy på. Just nu syr jag ut märken på tjock filt och har helt anpassat brodyren efter materialet.
Den andra varianten låter urkrånglig. Det finns en annan variant på detta om Du t ex printar ut bilden och klipper ut den och lägger som mall på tyg....men jag föredrar den ursprungliga varianten eftersom utsömnaden då blir perfekt.

Inom industrin har de inte möjlighet att ta loss ramen och klippa bort överflödigt tyg...så de laserskär ut applikationsdetaljerna som de sedan vid utsömnad bara lägger på....men så är de inte heller så noga att det blir 100% perfekt (det är bara att titta på kläderna som finns i klädbutikerna). Inget av sätten är fel....det är bara att känna sig fram vad som känns rätt för en själv. Jag är noga med att brodyrerna skall bli perfekta och då föredrar jag att göra enl första alternativet där jag har full koll .
Lycka till!
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat