Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-04, 13:45   #1
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Blir man inte besviken!

Har ni varit med om att någon bett er sy upp ett kläderplagg till ett speciellt tillfälle och sedan nobbar de?
Det har jag för första gången.

Jag blev tillfrågad om jag inte kunde sy en topp till en kjol åt en tjej här på jobbet för att hon skulle på en bankett. Jag fixade tyget, mönster osv, tog mått, sydde upp en toile, efter om och men provade, flyttade ändringarna till mönstret, klippte tyget, tjatade för att få prova och gjorde det, sydde ihop den och tjejen provade den färdig, och var jättenöjd.
Obs här, är att jag ideligen sa att jag ville se kjolen på också, för att kunna göra bästa jobbet (men kjolen såg jag aldrig). Idag efter banketten kommer hon och säger att den är förstor och det var en massa andra fel enligt henne. Så nu har jag betalat (materialet) för att få sy åt henne eftersom hon tror att hon får behålla toppen. Hon hade jeans när hon provade och tyckte att det var snyggt ihop men nu efter helgen är inte det bra heller.
Låter precis som de där man läser om som köper dyra plagg idag och låter prislappen hänga kvar, använder kläderna och sedan lämnar tillbaka inom bytestiden och får pengarna tillbaka. Jag kan ju aldrig bevisa om hon haft den eller inte. Nu har jag ju lagt ut nästan 500 kr i material och min tid i onödan. Tänker iallafall kräva tillbaka toppen, finns nog någon annan som vill ha den. men ändå.......jag blev jättebesviken!!! På henne!
Förskottsbetalning är det som gäller i fortsättnigen!!!
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat