Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-28, 15:13   #7
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Jag har sedan ett par månader tillbaka en Pfaff som jag tycker om. Det som är bra med en Pfaff är den inbyggda övermataren. Om man gillar den så Pfaff helt fantastisk eftersom det är bara de som har en inbyggd övermatare på nästan alla sina maskiner.

Gillar man inte övermataren och inte tror att man kommer att använda den speciellt mycket, så tycker jag inte att man ska köpa en Pfaff som de är lite snåla på andra finesser som tex. min maskin vars listpris var strax under 10 000kr har inte nål uppe/ner funktion dvs jag kan inte bestämma om nålen ska stanna uppe eller nere när jag slutar gasa, den har inte automatisk fästning osv.

Jag tycker min maskin trots att den är inne på reperation eftersom de inte hade skruvat åt griparen i fabriken så det vreds sig efter ett tag så nålen inte kunde komma ned till undertråden. Men det var inga problem att komma in och få den lagad på garantin. Den syr rakt vilket är viktigt för mig som syr lappteknik och den suckar aldrig när jag vill quilta genom flera lager med tyg och vadd så det är en riktig arbetshäst.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat