Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-04, 11:55   #5
sying sying är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 1
Citat:
Klaras skrev: Visa inlägg
Hej!
Jag tycker att det är mycket roligare att lägga ner tid på att sy när tyget jag har är av bra kvalitet.

Problemet är att jag inte hittar någon svensk affär eller sida som har tex bra bomullskvalitet.

De senaste åren har jag köpt tyg på nätet från Shaukat, något jag starkt rekommenderar!
De har en fysisk affär i London (som jag också besökt) och säljer Liberty-tyger men mycket billigare än andra affärer. Den enda nackdelen är att deras foton är suddiga och har dålig färgåtergivning, men det kan man bara googla för att hitta rätt.

Libertytyg = egyptisk bomull, finaste virgin-ull och siden, eller stretch i superkvalitet. Inget av tygen krymper.
Deras tana-lawn bomull GÅR inte att få bestående fläckar på, eftersom de försvinner bort med kokande vatten, min dotters klänningar är fläckfria efter otaliga jordgubbskalas!

Priser på Shaukat: förutom sidenet så går nästan allt för 14.99 pund/metern (ca 167 kr/m). Portot beräknas på hur mycket du köper. Jag köpte 5,5 m bomull och 2 m ull för 10 pund i porto.
Två dagar senare anlände paketet! British mail...

Tyvärr behövde jag dessutom enfärgad bomull - besökte alltså Stoff & Stil.
Där bad jag om det FINASTE bomullstyget, mest tättvävda. På första rullen var tyget så snettvävt att tom den anställda fick erkänna detta och hämta en ny rulle.
Tyget kostade 75 kr/m och har nu efter tvätt vridit sig, krymt och tappat färg så att det ser skrynkligt ut. Detta har jag varit med om alla gånger jag köper bomullstyg där eller på Ohlssons tyger.

Så - jag är så trött på detta. Vill hitta en svensk återförsäljare, helst på nätet,(pga portot & att Shaukat bara har svart enfärgat bomullstyg) som säljer tyg i riktigt bra kvalitet. Är det någon som vet?
Hej! Jag blev nyfiken på Shaukals tyger var inne på hemsida och kollade, men hur gör du med betalning och sånt är det krångligt? jag har aldrig skickat efter tyg från andra länder. Anita
sying är inte uppkopplad   Svara med citat