Ämne: köp av sax
Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-06, 17:53   #19
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
tyg sax och papperssaxar

Här his mig börjar saxarna sitt liv som tygsaxar. Tyg saxar har ett band knutet i handtaget. Så är det papperssax alltså inget band på. Sen finns det tygsaxarna som jag ratat men som fortfarande klipper bra i tyg. Dessa kan lånas ut och som barnen vet att de får använda. De har vitt band med nyckelpigor. Mina saxar har rött.

Typ av saxar? Jag måste säga att jag nog använder allt som tygsaxar först. Dyr sax har jag funderat på... men jag har ju testat det mesta budget.
SoS röda sax är helt ok.
Jag har några som nog egentligen är "kontorssaxar" och de gillar jag.

Jag har en dyrare sax med... en zigzag sax.
Har även en gammal järnsax. När den är slipad är det en supersmart sax. Den har både fungerat som papperssax och tygsax. Men den är tung och kall.
En del saxar blir papperssax väldigt snabbt.

Just nu har jag en sax som varken passar att använda i höger hand eller vänster!!!! Den som formgav denna måste ha konstiga händer.

Har även rullkniv. Använder den nog inte så mycket som jag skulle vilja. Den frestar lite att göra annat med... varelser i olika längder passerar mina bord... det har körts av både hår och skosnören. ..

hade en elsax ett tag. Men efter att jag flyttade hit till rummet jag har nu har den inte kommit på plats igen.

Sax utan snöre - papper
Sax med nyckelpigeband - ok att låna för att klippa tyg
Sax med rött band är belagda med dödsstraff.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat