Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-17, 20:17   #24
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag köper smårullar rayon lokalt (gutermann) och stora rullar köper jag från Indukta Progenta. De är schysta och har bra priser och man kan köpa enstaka färger. Nu har jag börjat intressera mig för polyester, ser finare ut och brister inte lika lätt. Det jag har hittills är visserligen neonfärger för att det inte finns hos Gutermanns utbud (riktiga neonfärger) så jag köpte från Indukta Progenta. När jag bad om färgkarta fick jag en med köpet av några rullar, som är är riktig färgkarta och inte tryckt som gutermann förser med. Alltså färgkarta med trådprover. Mycket bättre! Se bara till att säga till den typ av tråd man vill ha för det är olika färgkartor för olika tråd.

En nackdel jag ser med Sulkys färgkarta är att de verkar ha lite "omättade" färger. Om man jämför med gutermanns gamla sortiment (deco?, nummer med höga siffror t.ex. 4xxx, 8xxx etc) så var det mer mättade färger som inte återfinns i sulkys sortiment. Detta här gäller alltså rayon, men jag antar att poly också är samma färger eftersom det är samma färgnummer...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat