Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-28, 15:38   #11
zassa89 zassa89 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 57
jag har redan en industrimaskin som är kanon, tyvärr ingen övermatning på den, men den sköter sitt jobb med raksöm. Och jag hade säkert inte hamnat i denna sist om jag inte försökte göra en väska i liknande utförande som på bilden.

Jag ska helt enkelt sicksacka ihop skinn (i lammnappa) ovanpå ett tunt tyg, och sedan göra grovjobbet på industrimaskinen va det tänkt, men det var här min maskin började balla ur. Den sicksacka jättebra, ibland. Sen tappar den stygn. Jag vill helt enkelt ha en som kan klara av lite tjocklek/olika tjocklek.
Maskinen har vart inne på service och den blev inte ett dugg bättre på den punkten, det sköter sej jättesnyggt på vanligt tyg, men inte sen på det jag vill sy.

Överlag är jag missnöjd med min HQ platinum, för den har inte tillräckligt bra matning, den orkar inte hålla kvar tyget om man ska sy i resår, blir det mer än två lager kraftigt tyg (ex coutil) så matar den inte mm mm.. Listan kan göras lång enligt mej ska det vara en bättre maskin än mellanklass (nypris 10 000 kr när jag köpte den) och jag har knappt använt den så den är inte utsliten.

Och varför jag vill ha dekorsömmar= jag gillar att dekorera helt enkelt :P Att göra detaljer med diverse olika sömmar är kul, och blir snyggt, och nej, jag hade inte tänkt använda dekorsöm i flera lager skinn/tyg, men jag vill iaf ha alternativet att kunna dekorera med annat än sicksack
Jag är också sugen att börja quilta, och det vill jag inte göra på nån av de maskiner jag har (har köpt extra pressarfot till HQn, både rullfot och övermatningsfot men ingen funkar)
Bifogade bilder
 
zassa89 är inte uppkopplad   Svara med citat