Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-02, 11:15   #38
bookia bookia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 76
Jag tittade på programmet, med relativt nollställda förväntningar. Det är ju som sagt en stor skillnad mellan att ta ut medverkande ur en befolkning på 9mil jämfört med en befolkning på flera hundra miljoner människor.

Personligen tyckte jag inte programmet var särskilt bra, jag har sedan tidigare väldigt svårt för Fahrman eftersom jag alltid upplevt henne som ytlig och fåfäng så jag vet inte hur mkt av det som påverkat mitt intryck av henne men hon gav oerhört stelt och plastigt intryck i programmet. Det hade varit roligare med en vanlig människa som är self-made designer eller något liknande som programledare. Fahrman är ju inget annat än en "proffs"tyckare, och dessutom en väldigt dålig sådan (imo).
De övriga domarna verkade ganska så jordnära och gav bra och konstruktiv kritik men jag håller med om att mentorn var lite väl överdriven till sättet även om hans kritik var väldigt avvägd och bra. Han hade vunnit mer på att slappna av och vara sig själv istället för att försöka eftertrappa den amerikanska förlagan.

Kvalitén på plaggen var i snitt mycket lägre jämfört med det amerikanska programmet, där några plagg var riktigt fina och/eller lovande och några var riktiga bottenskrap.
Hon som åkte ut gjorde det med rätta. Hennes plagg var HEMSKT, det kan inte ens kallas ett plagg, det var bara ett dåligt sittande tygstycke på framsidan, bar rygg (synlig behå) och en blöja på nederdelen som hölls nödtorftigt uppe med ett synligt gummiband. Jag fattar inte ens hur hon blev uttagen till programmet, hon kan tydligen inte sy för fem öre och att döma av hennes skapelse saknar hon helt känsla för färg och form. Jag kan få ihop något mycket snyggare än hon gjorde, på halva tiden och då erkänner jag öppet att mina sömnadskunskaper ligger på lågstadienivå.

Jag gillade den androgyna snubben bäst, han som älskar gul färg. Hans design var väldigt avskalad och det var välsytt. Ska bli spännande att se hur han utvecklar sig. Första avsnittets vinnarens skapelse tyckte jag personligen inte om, fick mig att tänka på filmen Total recall (originalet) av någon anledning. För mycket 80-tal eller nåt.
bookia är inte uppkopplad   Svara med citat