Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-03, 18:37   #30
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag tycker inte alls att denna tråd ska avslutas som beasfarmor tycker.
Kan vi gå sammans och göra något för att få en rättvisare handel över gränserna så är det nog något som kan oss konsumenter. Janome är en jätte och skulle vi kunna få dom att behandla alla marknader, så är det nog inte bara Janomeköparna som gynnas.

SvandisRos skrev:
Citat:
Jag har nu fått svar från Office of Fair Trade som menar att de, även om detta strider mot lagen, inte har resurser att ta upp ärendet. De hänvisar till en prioriteringslista. Konkurrensverket gör samma sak. De har allt för få resurser för att klara av att ta upp alla anmälningar. På frågan hur man kan gå vidare hänvisar de oss att vända oss till exempelvis EU-upplysningen (http://www.eu-upplysningen.se, eu-upplysningen@riksdagen.se, alt. telefon: 020-250*000 [mån-fre kl. 9-13). Jag har ännu inte bestämt mig. Orkar nog inte köra detta loppet på egen hand. Det bästa vore att gå samman i en skrivelse dit. Jag har ju redan underlaget på engelska.
Hur ska vi göra för att gå samman? Finns det möjlighet att göra namnlistor som vi kan skriva på på sysidan?
Bomba huvudkonter på Janome med mail? Eller andra förslag? Det viktigaste är att vi enas om en väg och att alla ställer upp på den.
Det räcker inte med att sucka över orättvisorna här på sysidan.

Senast redigerad av bila den 2012-08-03 klockan 18:52.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat