Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-07, 13:40   #6
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Ok, så du tror att det är ett bra pris för en sådan overlock med dom funktionerna?

Jag kan berätta lite om maskinen om du vill. Har för mig att du var lite intresserad va en sån du med.

Jag var ju in i den där butiken..tror det var Berninabutiken. Han som jobbade där visade hur allting gick till med trädning och så. Man drar i en spak och stoppar ner 2 av trådarna i ett varsit hål sedan drar man i spekan igen och dom två trådarna blåses igenom ett varist rör och träs på några sekunder. Dom andra två trådarna som ska vara i nålarna drar man bara igenom framtill och sedan finns en nålpåträdare som gör att det också går superfort att trä. Maskinen har väl dom vanligaste sömmarna. Vanlig overlocksöm, rullsöm och någon söm till har jag för mig.

I alla fall så blev jag väldigt intresserad utav den! =OP Nu krånglar min maskin igen. Varje gång jag ska sy på den. Det måste ju vara något fel på den ändå. Finns det någon butik som tar in min maskin på garantin här i gbg? Jag köpte den ju i Västerås när jag bodde där. Jag har strax under 3 års garanti kvar på den. Men när jag frågat en del damer i olika butiker om garantin så trodde dom inte att dom 3 år jag har kvar gäller på själva maskinen utan på en annan del av maskinen vet ej vad.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat