Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-06, 20:46   #22
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Lite uppdatering:

Denhär tråden är ju inte så aktiv längre, men jag tänkte ändå uppdatera här då jag tänkte att det kanske kan vara till hjälp för andra som kanske vill klä om en barnvagn någon gång!
Har nu, efter en lååång paus, äntligen ritat ut mönsterbitar till suffletten. Jag köpte ett gammalt lakan på loppis som jag nålade fast, bit för bit, på den utspända suffletten och ritade av. Renritade sedan bitarna, klipppte ut och nålade fast på suffletten för att kolla att de blev bra. Har nu klippt ut bitarna i manchestertyget och tråcklat ihop dom samt nålat fast alltihopa på den uppspända sufflett för att kolla att allt ser OK ut innan jag börjar sy ihop allt "på riktigt".
Har förstått att det är noga att suffletten passar nästintill perfekt så att den ska hålla bra då man använder/spänner upp den sen. Därför försöker jag vara så noga jag bara kan nu!

Nästa steg blir att sprätta upp allt igen, justera småfel och så ska jag klippa ut likadana delar i regntyg som jag ska fodra allt med så det blir vattentätt.

Få se då om jag får suffletten klar innan nästa vecka är slut! Ser verkligen fram emot att ha denna del av projektet klar, då den känns som den absolut jobbigaste. Bara ett överdrag kvar sen, och så är vagnen klar!
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat