Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-22, 22:10   #25
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Haller med dig Fanny, folk tar sig sjalva pa alldeles for stor allvar. Bor for tillfallet har i NC, USA och jag maste saga att jag ser inte denna hysteri att satta etiketter och lappar pa allt man syr. Hemma i Sverige har det blivit som att bara for att man satter en etikett pa ett plagg eller vaska eller vad det nu ar man sytt sa ar det likhets tecken med att det ar lite proffisigare an saker utan etikett och man kan kalla det egen design och ta ganska bra betalt for det. Varfor ska jag betala 200 kr for ett par helt vanliga joggingbyxor i storlek 80 sytt av en amator ( iof pa dessa alskade overlocker) nar jag kan sy dessa sjalv for 50 eller kopa pa HM for 100. Husvagns, moln, ugglor och allt vad det ar pa dessa 70-tals tyger.

Jag tror man maste forsoka vara lite mer realistisk i sin prissattning. Har sjalv allrig sytt och sald, varken klader, lapptacken eller vaskor och kommer sa aldrig att gora heller. Monster jag gjort har jag ej heller salt eller pa annat satt tagit betalt for utan jag forsoker i mojligaste man dela med mig av det jag har och kan.

Manga monster som syns har pa sysidan pa mossor, solhattar, vaskor mm. ar monster som jag sett sedan langt tillbaka sa att bli upprord for att nagon snott en design vare sig det galler tyg eller annat kanns lite overdrivet.

Maste bara fa ratta mig sjalv ang. molntyget. Sag att Gunilla Axens molntygpaslakan saljs fortfarande med till betydligt hogre pris, samt att det ar lite annorlunda design an JNY,, sa dar ber jag om ursakt aven om jag tycker att det ar val lite stulen ide ialla fall.

Slut tjatat fran mig. God fortsattning pa pasken! Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat