Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-22, 03:53   #20
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Jag kopte paslakan pa TEMPO for ca 35 ar sedan me just detta moln monster,sa jag ar helt saker pa att JNY inte har designat det utan i sa fall tagit iden fran detta.

Jag haller med "albasmormor" ett otroligt gnallande om kopiering hit och dit samt stulna design. Forstar inte hur man orkar lagga sa mycket energi pa detta. Sjalv syr jag mest lappteknik och dar om nagonstans kan man snacka om stulna design. Man oversatter helt enkelt monster fran engelska eller nagot annat sprak, syr upp en modell och kallar det sin egen design. Ingen reagerar pa detta, tur att det inte ar sa manga har i USA som foljer sysidan och mfl svenska internetsidor.

Tycker ocksa det ar lojligt att man lagger ut bilder i sina album med saker man sytt och inte kan tala om varifran monstret eller broderiet kommer, nar folkfragar. Har under min ar 15 ar med broderimaskin lart mig att folk forsoker ha de for sig sjalva sa lange som mojlig for att man ska fa vara ensam om nagot.Otroligt lojligt att inte kunna tala om vad man kop monstren elller om det ar freebies var man hittat dem (om man kommer ihag) forr eller senare kommer ju det anda fram.

Jag tycker personligen att om man inte ar beredd att beratta det sa behover man ju inte lagga ut nagra bilder heller, for det ar ju uppenbart att folk vill veta varifran sakerna kommer.

GLAD PASK pa er alla pa SYSIDAN mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat