Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-14, 13:36   #3
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Med tanke på att folk betalar upp till 2500 kr för gamla Berninor och Husqvarnor från 50 och 60 talet , som inte kan brodera, så är väl inte priset så mycket att säga om. Däremot kan jag tycka precis som Dahlia att vänta och lägg pengarna på en lite modernare maskin, till denna maskin måste du absolut ha något av Husqvarnas programvaror för att kunna ladda mönster till kort som du sedan för in i maskinen, så kostnaden kommer att
bli högre än vad du tror från början.

Eftersom jag är Brother älskare så kan jag bara rekommendera att du tittar på deras maskiner. Finns en modell som heter NV 900 som ett flertal här på sidan har. Kan själv inte så mycket om den modellen men har bara bra erfarenheter av Brothermaskiner, och har fortfarande en 3100D kvar samt en lite BC 2500 slår Husqvarnas maskiner med hästlängder. Sitter och syr på min lilla BC 2500 i stället för Hsqvarnas Diamond, matningen på maskinerna går bara inte jämföra.

Lite lustigt att en maskin som kostar 65 000 kr slås ut av en liten maskin för ca 1000 kr. Naturligtvis så broderar inte denna
lilla maskin men den syr fantastiskt bra och fint.

Tänk efter hur stora broderier du vill göra innan du köper maskin, det är inte kanske så roligt att vara låst till att endast kunna göra små 10x10 eller 10x17 cm, det finns en stor beg. marknad på maskiner nu och jag personligen skulle aldrig tveka att köpa en beg, maskin privat. Trots vad många skriver här på sidan så är ju fakta att de flesta som har kostat på sig
dessa typer av maskiner är ju faktiskt väldigt rädda om dem och har skött om dem väl och man säljer oftast för att man vill byta upp sig.

Vad det gäller garantier så finns det ingen sådan på en beg. privat köpt maskin utan endast när du köper beg. i butik. Men frågan är om du tycker det är värt de högre pris du får betala, det är ett avgörande du får ta ställning till.

Har sett ett antal bra maskiner på Blocket till bra priser, kolla vidare där och ha inte bråttom. Lycka till med ditt köp!
Hör gärna av dig om du vill, med vänliga hälsningar Marie.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat