Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-25, 16:06   #9
beocai beocai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 11
Citat:
angis skrev: Visa inlägg
Vet inte hur det hela hänger ihop men en teori är att nån "koppling" mellan trådspänningsbrickorna och ratten som man justerar trådspänningen med har pajat eftersom det inte blir nån skillnad på trådspänningen även om du vrider på ratten.
Som du säger så kan det bli en dyr historia om du lämnar in den, beskriv problemet och be om ett kostnadsförslag innan dom börjar rota i den.
Annars får du göra som jag skulle gjort, skruva isär och försök hitta och åtgärda felet själv, finns inget roligare än att leka symaskinsreparatör, alltid lär man sig nåt och dessutom kan man spara en hel del pengar som man istället kan köpa tyg för Det är väl fördelen med äldre maskiner att dom är enklare att laga än nya datamaskiner.

//Agneta

Hej,

Tack för svar. Jag uppskattar ditt engagemang. Det tyder på ett brinnande intresse för textil och sömnad. Jag är allmänt intesserad av alla sorters konstuttryck även inom textil. Jag har tidigare bott i Huskvarna och gjorde ett studiebesök på fabriken där dom tillverkar symaskiner. På Husqvarna museum visas inte bra gamla motorcyklar, spisar utan även fantstiska quiltgobelänger.Ja, dom moderna datorsymaskinerna är ju fantstiska. Den modellen som jag har är väl lite datoriserad om man ska förstå alla knarppar och lysdioder, så jag är väl lite rädd att försöka öppna den utan att skada något. Ja, jag skulle gärna vilja ta bort kåpan som sitter på syarmen där trådspänningsbrickorna sitter men jag förstår inte hur man lossar den helt. Det finns en frigöringsarm under som gör att den lossnar något men sen är det stopp. Det sitter en ratt utanpå men det är inte för trådspänningen. Men man kanske måste ta bort den för att kunna ta bort kåpan?.
beocai är inte uppkopplad   Svara med citat