Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-11, 15:15   #43
spacepingo spacepingo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 75
Nu har jag också hunnit med mässbesök. Var där strax efter öppnandet (10.15 söndag) och det var inästan inte kö alls. Det jag retade mig på mest var nog parkeringen. Att de aledrig blir klara med den kan jag inte begripa.

Inne på mässan var det en del folk men inte mer än att man kunde ta sig fram mellan utställarna och man kom åt ordentligt. Det som är synd är att jag tycker att mässan minskar för varje år. Jag har gått på syfestivelen i Stockholm (först sollentuna, sen kista) i 7-8 år. I början så var det mest broderi på mässan, sedan har det svängt mot quilt och pärlor. Nu fanns bara ett par broderimontrar. Höjdpunkten på symässan var förr Lerdalaboden, som jag inte sett på mässan sedan flytten till kista.

Det var i alla fall en bra dag på mässan. Köpte sockgarn som jag ska göra långa strumpor (över knät) av, ett nystan "djurgårdengarn" som ska bli en mössa till min kusin,
vitt ullgarn som ska bli snögubbar, lite grövre bomullsgarn som ska bli en julgransmatta och så sist ett nystan alpackagarn i stark cerise färg som jag bara måste ha
Hittade även ett underbart brunt garn som jag ville sticka en tröja av men det fanns inte tillräckligt många nystan. Det är nackdelen med att gå på söndagen.

/mimmi
spacepingo är inte uppkopplad   Svara med citat