Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-03, 20:58   #45
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Man kan ju inte dra alla över en kam, ni kanske är hänsynsfulla men det är trots allt väldigt många rökare som inte är det, tyvärr. Och om det stämmer det som Ichigo skriver att de röker så ofta som de gör på balkongen så tycker jag att det låter som om Ichigos grannar verkar höra till den kategorin som inte visar hänsyn.

När man bor i lägenhet så är det många saker man får visa hänsyn för och att man lider av ett beroende är, enligt mig, ingen ursäkt för att man inte ska visa hänsyn. Sen finns det ju faktiskt andra som lider av andra typer av beroende som faktiskt blir utslängda för att de stör sina grannar med sitt beroende så det argumentet håller ju inte heller.

När jag skrev att man kan hjälpa menade jag naturligtvis inte att jag skulle springa runt till alla rökare och dela ut plåster (formulerade mig kanske lite otydligt där). Men nog kan man hjälpa de som försöker sluta, vilket man kan göra på olika sätt beroende på vem man har att göra med. Så så himla störtlöjligt tycker jag inte att det är!

Sen har jag aldrig riktigt förstått hur man kan säga till någon att sluta disskutera i ett fritt forum (så länge man inte går till personangrepp och det har ju inte gjorts här vad jag kan se). Gillar man inte disskusionen så kan man ju bara strunta i att läsa/svara. Så varför skulle hon inte kunna få avreagera sig här för...strunta i det om ni inte tycker om det och sluta elda under brasan.

Jag hoppas verkligen att du Ichigo hittar en lösning på problemet, förstår att du tycker det är jättejobbigt. Tycker att det borde finnas en lösning där ni kan mötas på mitten.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat