Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-03, 16:45   #13
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kan ju inte annat än hålla med Ichigo att många av argumenten inte håller.

Citat:
Tesanfesan skrev: Visa inlägg
Vart och vem ska dra gränsen för vad som är ok och inte. Det finns ju folk som är allergiska mot allt. stark parfym, djur, nötter,, ja ska vi inte få servera nötter på krogen heller längre... näää rena rama fjanterierna.
Fast här handlar det ju inte enbart om allergi, utan om något som är allmänt hälsofarligt. Och det finns faktiskt en del förbud även mot parfym och djur, inte lika stor utsträckning som mot rökning förvisso men de är ju å andra sidan inte hälsofarliga för de flesta. Sen tycker jag att man helt klart ska ha en öppen dialog om var, när o s v och det gäller både parfym och rökning m m

Citat:
HeleneB skrev: Visa inlägg
Du kan inte stoppa folk, hur mycket du än vill, från att röka på sina balkonger eftersom dom får röka där.
Då har du ju att välja på att stå ut eller flytta. Och jag skulle inte ens bemöda mej med att lägga någon energi till att reta mej på det jag inte kan ändra på.
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Jag kan välja att sluta röka det går att förändra. Men andra människors val och liv går tyvärr inte att ändra. Även om man vill.
Nä man kan inte tvinga andra att sluta,men man kan be dem visa hänsyn och röka mindre på t ex balkongen. Och man kan kanske påverka deras val så att de försöker sluta, kanske hjälpa dem att sluta också om man har möjlighet till det (se till att det alltid finns sån där sprej hemma t ex). Så även om det kommit en dom på att man får röka på balkonger så kan man ju försöka att påverka sin omgivning, ha mod att förändra.

Citat:
chery skrev: Visa inlägg
Du skriver att det är en valmöjlighet. Det var det när jag började. Jag hade att välja mellan att vara ensam eller med i gemenskapen. Jag valde gemenskap.DÄREFTER UPPHÖR VALMÖJLIGHETEN.
Du kunde ju ha valt gemenskap utan cigg (inte lätt kanske när man är ung men det går) och du kan välja att sluta (inte heller lätt men det går det med och om jag förstår rätt är det just det du nu försöker, jättebra!). Men man kan faktiskt inte sluta vara allergisk hur mycket man än försöker.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat