Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-09, 20:00   #4
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Åh vad härligt att ni vill babbla med mig!

Att sy en helt komplett korsett i skräptyg är för tråkigt och oinspirerande. Jag tänkte däremot klippa till och sy ihop delarna för att få en uppfattning om mönstret över huvud taget har förutsättningen att passa mig eller om jag måste ändra något stort. Den kan ju vara för lång, för kort, för smal eller vad som helst. När jag har ett mönster som jag tror på så ger jag mig nog på den där coutilen från Vena Cava Design och syr en komplett korsett och hoppas att den blir bra. Jag kanske måste ändra något men då blir det på nästa projekt, kanske en i brokad.

Jag rotade i mina tyger idag och jag har rätt mycket brokad, mer än vad jag kom ihåg - orange, ljusgrön, mörkgrön, vinröd, ganska ljust blå, mörkblå och så tror jag att det var någon mer - så jag har endel att välja på. Det är härligt! Den har legat i flera år och bara väntat på rätt projekt och nu KÄNNER jag att rätt projekt för brokaden är här. Alltså, det blir inte korsetter av all brokad men av någon.

Nu ikväll (om jag inte somnar när jag nattar min dotter) ska jag försöka beställa mönstret från Truly Victorian.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat