Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-20, 16:41   #24
fekete fekete är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 42
Hej jag har provat maskiner idag och måste säga att jag andrar mig till Janome DC4030 eller snarare att jag köper MC4800 för att den finns som demo ex på SMD. Jag tar för givet detta är en minst lika bra maskin fast med fler funktioner. 1000 spänn billigare än ny 4200 kr och vore vara ok val eller?

Det var främst att Easy Jeans inte kunde ställa stygn längd på strech sömmar men på de datoriserade kan man det. Matningen kändes minst lika bra på Janomen idag.

Pfaffen hade ju det problemet att den inte gick att justera pressar fots tryck och att tråden vid ett tillfälle körde ihop sig utan att kåpan gick att öppna utan torx nycklar janomen har fällbar lucka .. F

örsäljaren sa också de äldre var bättre främst tysk tillverkade men även de tjeckiska var bra. De har minst klagomål med Janome helt enkelt.

Beckmans och olika design elever använder denna till allt möjligt tydligen så den bör väl duga?

Jag pallar inte riktigt leta rätt på en pfaff 80-90 tals maskin. Jag har inte riktigt sett någon affär som har någon betydande mängd begagnat kanske är det blocket som gäller om grejerna är bra kvalle.

Morsan hade en Singer bland de första maskindrivna som jag kan ärva om jag vill. Den sitter fast i ett bord men går att fälla in. Känns otymplig kan jag ha nytta av den??

Det fanns ingen stretch så hon brukade sy förhand när hjälpte mig att laga cykelkläder.Så jag har inte räknat med den.

Stefan
fekete är inte uppkopplad   Svara med citat