Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-05, 07:54   #18
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
Penguin skrev: Visa inlägg
Gunilla är så generös med sina alster och råd! Det uppskattar jag enormt!
Gamla saker som dyker upp, sådant kan man låta vara som forumvärd.

Men som kommentar till vad som skrivits så undrar jag om det inte ska vara ok ändå att ta lite betalt (har sett en del hemsidor). De flesta gör väl det som bisyssla, en hobby och det är ju sällan som man får betalt för tiden man lagt ner?
Om någon erbjuder sig hjälpa till för en liten peng...Bättre fria än fälla kanske?
Jag håller nog inte med om det. Inte för att det skulle vara fel att ta lite betalt för det man gör, men om det finns en policy mot att erbjuda tjänster mot betalning, så går det bara inte att f´dra en gränd´s vid "lite betalt", eftersom den gränsen skulle vli så vag att vi vore tvungna att godkänna i princip allt, och då finns ju inte regeln längre.

Sedan, det där med gamla inlägg...Med risk för att vara obekväm tycker jag faktiskt att samma regler bör gälla även för dem. Om man tidigare missat något inlägg som borde ha tagits bort, så tycker jag inte att den tid som gått är en ursäktande faktor i sig. Märk väl, om nu inlägget inte var av komersiell karaktär så ska det ju inte bort, men jag menar bara att tiden som gått inte bör göra varken till eller från, eftersom inlägget är aktuellt i forumet nu (igen).
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat