Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-29, 07:04   #10
lillalvan lillalvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 74
Hej alla glada syvänner. Kul att läsa lite om er historia. Själv började jag sy mina kläder när jag var 12 år. Min mamma sydde, så då ville jag också. Sedan var jag fast. Fick mitt första barn 1975. Samtidigt fick jag min första Husqvarna av min mamma. Oj vad jag sydde kläder till honom. Kul var det. När barnen blev lite större och jag var tvungen ut i arbetslivet blev det inte så mycket syénde. Träffade min man 1995. hans dotter hade Barbie-dockor. men inga kläder. Så då kom maskinen fram. Sydde många kläder till hennes docka. Barnbarn på gång. Då kom jag igång riktigt igen. Så himla roligt att sy barnkläder igen. Idag finns ju så mycket fint att göra. Fick även tillbaka intresset att sy till mig själv. Nu går maskinerna varma. Många som vill ha barnkläder. Men för att det inte skall bli enformigt har jag också börjat brodera med pärlor. Det är ju bara så enormt roligt.Visst, mycket jobb. men avkopplande.
Symaskinen inspirerar mig att hitta nya modeller som ingen annan har. Det är roligt. Mitt barnbarn som nu är snart 4 år, har förstått att han får kläder som ingen annan har. " Bara min" säger han på dagis. Det ger en mer skaparglädje må ni tro.
Så jag fortsätter att sy. Hälsning Jenny
lillalvan är inte uppkopplad   Svara med citat