Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 19:47   #27
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Citat:
mariatherese skrev: Visa inlägg
I princip är det, om man tänker lite på det, väldigt konstigt att gå in och redigera i någon annans skrivna text. Ett råd kan nog vara att ni bör förankra hos juridiskt kunnig att det är okej.

Fast är man med på sysidan har man ju förbundit sig att följa reglerna för att posta i forumen, bryter man reglerna är det klart att det måste gå att rätta till.
Så vitt jag vet har väl inte reglerna ändrats? Dom bara tillämpas lite mer.

Min högst personlig åsikt om det hela är att jag är glad att det ÄNTLIGEN blir lite ordning här. Jag vet inte om det går att skylla på generationsblandningar eller varierande nätvana eller om det beror på lathet eller nonchalans eller vad det är, men jag har aldrig varit med på ett forum med så mycket orörda felposter, dubbelposter, otydliga rubriker (ok, det finns överallt, men här har det ju inte gjorts något åt det), upprepningar av gamla frågor (ibland när en likadan frågan ställt bara någon vecka tidigare) som det periodvis varit här på sysidan.
Finns det regler ska dom följas, gillar man det inte får man ta upp det med Admin och berätta varför man inte gillar reglerna. Står man inte ut med dom kan man ju undra varför man regestrerade sig från början? Det är ju inga konstiga regler utan ganska mycket "standard" över det hela.

Men jag håller med dom som tagit upp det här med att det ska synas om ett inlägg är modererat, när och av vem. Men jag vet inte om jag tycker att det är absolut nödvändigt att tala om för alla på forumet varför, men ett meddelande till dom berörda är aldrig helt fel. Det kan ju knappast finnas krav på det, men jag tror många hade uppskattat det.
Öppna varningar direkt i tråden är heller aldrig helt fel. Typ "håll er till ämnet" räcker ofta för att styra tillbaka en tråd som kommit för långt OT. Eller "frågan har besvarats tidigare" med länk till tidigare tråder och låsning av tråden. Då slipper dom "vanliga" medlemmarna att fundera över om dom ska gå in och försöka styra upp det hela. Det är ju det man har moderatorer till.

Jag tror att det här kommer lugna sig rätt snart och folk kommer nog in i det nya så småningom. Fast en ordentlig presentation av moderatorerna direkt på startsidan hade nog inte skadat för förtroendets skull.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat