Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 07:37   #1
WimsanMari WimsanMari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 68
Thumbs up En positiv sömnadshistoria

Hej alla handarbets"freak"!

Måste får berätta min lilla historia om mig och min symaskin (som numera är tre till antalet ).

Det började 1985 då jag hade fött mitt första barn. Ville ha en vanlig röd tröja till honom till julen. Gick till en affär ( eller närmare bestämt flera affärer ) för att köpa en röd tröja. Fattar ni hur förvånad jag blev när det inte fanns en enda tröja som var röd UTAN TRYCK. Expediten sa bara att det är inte mode nu. Jag blev så arg och besviken att jag köpte tyg och tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sy en tröja....
Sonen fick tre tröjor till samma pris som en. Sen den dagen har jag sytt nästan allt i kläder till mina barn ( tre till antalet). Jag började arbeta utanför hemmet och då minskade syendet. Sen kom barn nummer fyra (år 2000). Han var lite jobbig så det blev inte så mycket sytt, förrän nu.....

Ni ska veta att jag lever och andas i syrummet nu TACK VARE ALL INSPIRATION SOM ALLA NI PÅ SYSIDAN HAR GETT MIG. TACK, TACK FÖR DET.
Lider av värk sedan ett år tillbaka och i somras var mitt liv i botten riktigt..
Hamnade av en slump på SYSIDAN och blev medlem och jag har verkligen börjat hitta tillbaka till livet, tack vare er.
Har även fått ett par riktigt fina vänner här...

Hoppas att ni tar åt er av min berättelse och känner er stolta.

Orkade ni läsa hela ???
Jag önskar er alla en riktigt trevlig dag
Många sykramar från Mari
WimsanMari är inte uppkopplad   Svara med citat