Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Trasig Dongel (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=16415)

Anneanne 2009-01-09 15:43

Trasig Dongel
 
Det nya året började bra! Jag hade använt mitt brodyr program 3D Professional (Husqvarna's)
Avslutar allt och tar tag i min dongel och skall dra den ut.......hälften kommer och det andra sitter kvar........
:eek:
Ringer min butik och talar om vad som har hänt och vill ha en ny dongel. Det kan jag få men den kostar ca 5000:- :eek:

Är det någon som har haft samma problem????? Jag behöver hjälp!

Har nu pratat med mitt försäkringsbolag (men dom visste inte vad en dongel är) Men jag har visst någon form av drulle försäkring, men frågan är ju om dom tycker den är värd 5000:- programmet är ca 4 år.

Men hur kan Husqvarna mena att en ny dongel (när jag kan framvisa den gamla) skall kosta 5000:- ?

Winberg 2009-01-09 18:01

:mad:Ja jag kan ju tycka att de är ett jäkla pris ursäckta svordommen.Köpte faktiskt mitt 4D proffs nu härom dagen frågade om garantin på de å jag hoppas verkligen att de finn någon sådan även om jag betaldade med mitt Visaguldkortet som jag har hos Nordea ,då lär jag väl ha 5 årsgaranti kan jag tycka + att jag har en drulleförsäkring. En dong kan ju inte kosta så jäkla mycket som 5000:- med tanke på programet och vad maskiner kostar. Håller tummarna för dig att ni kan komma fram till en bra lösning. Kramkarin

Sotis 2009-01-09 19:16

Samtidigt som jag förstår att man inte lämnar ut nya donglar hur som helst (de är jmu trots allt programmets kopieringsskydd, eller vad man ska säga), men har man sin trasiga dongel med sig borde man ju kunna få den utbytt för några hundringar. Det vore god service! 5000 är ju ärligt talat hutlöst! Särskilt för ett "gammalt" program!

Beppe 2009-01-09 21:37

Man blir ju nästan stum
detta är skandalöst dåligt av Husqvarna eftersom det finns en söndrig dongel att lämna i retur borde det inte vara så dyrt

FY SKÄMS HUSQVARNA !!!

catla 2009-01-09 21:46

Förhoppningsvis har de i affären läst fel/fått fel uppgift,
hittade ett (iofs) gammalt (2004) svar om dongel/ersättnings dongel
i denna tråden;
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=503&page=3

Att priser går upp, jo,
men inte att de skulle gått upp nå't så hutlöst... :rolleyes:

Edvina 2009-01-09 21:48

Anneanne

Jag tycker du ska kontakta butiken igen o be dem kontakta HQ. Tror säkert det går att lösa utan att behöva betala 5000 kr för en ny. Det är ju inte meningen att den ska gå sönder.

Jag håller tummarna att det går bra.

Anneanne 2009-01-09 22:50

[QUOTE=edvina;106838]Anneanne

Jag tycker du ska kontakta butiken igen o be dem kontakta HQ. Tror säkert det går att lösa utan att behöva betala 5000 kr för en ny.

Min butik har pratat med HQ. Det är dom som har lämnat prisuppgifter åt butiken. Butiken tycker att prisen är hutlös, så dom ligger fotfarande och diskuterar med HQ. Jag får veta mera på måndag.
Om jag inte hade haft en trasig dongel att visa upp, så förstår jag att det hade kostat. Men nu har jag det, så det är ingen fusk. Då tycker jag att detta är hemskt.

Delfintua 2009-01-10 08:45

Det var det värsta rövarpris jag hört. Hade man vetat det vid inköp av programvaran så vete tusan om man inte köpt nåt annat istället. Undrar vad en reparation av dongeln går på???

Bibbi 2009-01-10 10:16

Gunn!
Ta kontakt med Husqvarna själv.
Det skulle jag definitivt göra.

Har en känsla av att "din butik"
inte är den smidigaste i ett
sånt här läge :) /Bibbi

Sotis 2009-01-10 11:02

Jag tror det måste ha blivit någon form av kommunikationsmiss här. Så jag håller med, försök kontakta HQ själv.
Det är ju inget billigt program vi pratar om här, och ett argument för att betala de ganska saftiga priserna är ju ofta att man påstås kunna få support.
Att man inte ersätter en bortslarvad dongel har jag full förståelse för, men när den har gått sönder och finns att visa upp... Såvitt vi vet kan den den ju varit defekt eftersom den inte klarade av normalt hanterande.
Så fösök igen, för jag kan inte tro att detta stämmer!

Anneanne 2009-01-10 11:19

Hej alla syvänner :)

Jätte kul att så många bryr sig :)
Jag blir på bättre humör bara av stödet som jag känner att jag får :)
Jag skall som sagt prata med min butik på måndag, om det inte blir bra, så ringer jag HQ som ni har föreslagit.
Återkommer på måndag med hur det går.
Kram till er alla.

Penguin 2009-01-10 11:55

Jag hoppas innerligt du får ner priset rejält.
Husqvarna tar ordentligt betalt.

Med tanke på detta du berättat och egen erfarenhet är det tveksamt jag köper något mer från dem igen, varken program eller symaskin.

Rutis 2009-01-10 12:24

Samma sak hände mig, att min dongel gick sönder. Kunde dra ut den halvan som var kvar inne i datorn och tryckte sedan ihop dongeln och satte sedan fast den i en USB-förlängningskabel och tejpade ihop. Kanske kan du få ihop din också? Så slapp jag köpa en ny.

Helen56 2009-01-10 12:27

Håller på dig att du får ett bättre pris, tycker priset är oförskämt när det är dongeln som gått sönder. Håller tummarna för dig. Kramisar från Helen

Bibbi 2009-01-10 13:50

Man kan tydligen få en ny dongel om den gått sönder i Sandviken.
I alla fall skriver ju Jan Lindström på Husqvarnabutiken där så.

http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=503&page=3

Varför skall du då Gunn betala 5000:- för en ny (din har gått sönder) i Nyköping ?

Tror inte problemet ligger hos själva Husqvarna.

Stå på dig Gunn!!! /Bibbi


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.