Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vart torkar du dig på handduken (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=15584)

Delfintua 2008-10-28 11:04

Vart torkar du dig på handduken
 
Totalt ovetenskaplig undersökning :D

Men vart torkar du dig på handduken?
Övre delen eller undre delen?

Vore bra att veta vart majoriteten lägger smutsen för brodyrens placering.

Mittenalternativet ska ju med, det glömde jag. Men nu får jag inte till det i omröstningen ...hmmm

Tänk gästhandduk när ni svarar. Den är väl oftast torr ;)

avsl0203 2008-10-28 11:10

Kanske borde mitten finnas som alternativ?
Eller kanske bara jag som torkar mig där?

Neferu 2008-10-28 11:12

både övre och undre och i mitten - jag tar en bit som är torr eftersom den sällan hinner bli det så mycket som det kladdas och måste tvättas av här.... men aldrig ända längst upp faktiskt, handduken får hänga kvar på kroken och då blir det bökigt... :)

Emmagjord 2008-10-28 11:25

Jag torkar mig nog konsekvent på nedre delen. Intressant nog tycks det alltid vara där ett eventuellt broderi är placerat...

avsl090 2008-10-28 11:29

Jättebra undersökning!

Jag har ibland suckat lite över att broderierna ligger nederst på handduken där jag torkar mej.

Annette

BodilN 2008-10-28 11:58

Jag torkar mig på nedre delen om handduken hänger kvar på kroken och i mitten om jag har handduken i handen :D

Dahlia 2008-10-28 12:32

Det beror lite på "vad som ska torkas"!
Är det ansiktet, tar jag ett tag i handduken upptill och nertill, då bör det bli torkat på mitten av handduken!

Alltså kan jag inte rösta ;)

Evalen 2008-10-28 14:13

Jag tillhör tydligen minoriteten här, använder alltid den övre delen :)

Delfintua 2008-10-28 14:15

Citat:

Dahlia skrev: (Inlägg 101161)
Det beror lite på "vad som ska torkas"!
Är det ansiktet, tar jag ett tag i handduken upptill och nertill, då bör det bli torkat på mitten av handduken!

Alltså kan jag inte rösta ;)

Men stumpan du ska ju bara kissa på en gästtoa och torka tassen ju :D

Delfintua 2008-10-28 14:17

Citat:

Evalen skrev: (Inlägg 101174)
Jag tillhör tydligen minoriteten här, använder alltid den övre delen :)

Nyfiken som jag är.
Häktar du alltid av handduken?

Korkad och onödig fråga men för att torka på övre delen så behöver man hela handduken liksom :D

Dahlia 2008-10-28 14:21

:o Ojsan, så det kan bli, när man inte läser ordentligt!!

Ja på den toa, är det ju bara "lilla tassen", och då blir det torkning mitt på handduken. De trasorna är ju så små!

Gidget 2008-10-28 14:21

När det gäller gästhanddukar så blir det nog längst ner, men annars kan det bli var som helst beroende på om den hänger eller om jag tagit ner den. Det här var en bra undersökning för det är ju alltid lite klurigt var man ska sätta broderiet. Dels vill man ju att det ska synas när handduken hänger men man vill ju inte torka sig på broderiet. Jag får nog lägga till att det beror på var broderiet sitter.

Delfintua 2008-10-28 14:29

Men du var hänsynsfull och tänker på lilla broderiet. Inte alla som gör det "Gidget"
Som det verkar så ska brodyren sitta i överkant för att förskonas från smutsiga händer. Men det kan vända än :)

Dahlia 2008-10-28 14:44

Om nu någon "törs torka" händerna på en broderad gästhandduk!

Jag hängde upp en gästhandduk med broderi på i festlokalen här, när jag hade min 60-årsfest.
Ingen hade torkat sig på den! Men papperkorgen var full med pappershanddukar.


Tydligen är det inte så vanligt med broderade fina gästhanddukar.

gullum 2008-10-28 15:02

Vilken rolig fråga!

Faktiskt har jag också funderat på det då man gärna sätter broderiet längst ner.

Jag brukar nog torka mig med nedre delen jag också:)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.