Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Overlock / Coverlock (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Stackars Troll = coverstitch (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=10470)

avslutad141023 2007-08-22 11:13

Stackars Troll = coverstitch
 
stackars mej jag har fått körtelfeber!!

gubben min tyckte så synd om mej att jag måste hålla mej i stillhet och när världens bästa humla bevisade att ett fumligt sjukt Troll behövde en sådan så fick jag såklart åka till världens bästa Janome butik, nämligen Sypressen på Åbyplan i haninge..

Så nu ska jag låssas att jag inte alls har hög feber o ont i halsen, jag ska leka med min symaskin..

vinkar lite extra till min humla

Vinkar glatt Troll snart ägare till en Janome coverstitch 1000 CP

Trulan 2007-08-22 11:25

Stackars troll Körtelfeber är inte roligt. Hoppas att du orkar vara uppe lite och leka med din nya maskin. Vilken bra humla du har hemma hos dig.
Marie

avsl0203 2007-08-22 11:26

Hoppas körtelfebern försvinner så du får leka med din nya maskin. Är bara så avundsjuk på din Janome 1000 CP ;) En sådan vill jag oxå ha juh

@enga 2007-08-22 12:56

Vink, Vink Trollet

Ja jag har hört att bästa medicinen mot körtelfeber är just Cover Pro, då blir du säkert frisk på 7 dar utan den medicinen så tar det kanske en hel vecka har jag hört;)

Kramiz z z z z

Lycka till med din nya kompis!

annka40 2007-08-22 13:08

Ibland får man lite oväntad hjälp för att få som man vill.

Hur bra är en Janome coverpro egentligen?. Låter som du har tidigare erfarenhet.
Kan själv tydligen aldrig bestämma mig för om jag skall ha en Berinina 13000 eller Pfaff coverstyle (kombinationsmaskiner) eller Janome + en annan. Har möjlighet att köpa idag men vågar inte bestämma mig - tänk om det blir fel?

Pysseltant 2007-08-22 13:31

Stackars dig, tur du har en humla och Cover Pro, bättre medicin kan man inte få. Krya på dig.
Kramizar från den som bor i flugsvampen.

beasfarmor 2007-08-22 14:00

Krya på dig, trollet!

Undrar vad som händer mig som är helt frisk (tror jag) och för en timma sedan kom hem med min coverpro 1000 CP......Har inte ens packat upp den - och jag som ska på tjejmiddag ikväll !

Gidget 2007-08-22 14:00

Det är bra med de gamla hederliga huskurerna eller hur, för det är väl det du fått så du blir frisk snart?
Tyvärr är jag så elak att inga bacillusker biter på mig brukar man säga. (Jag har aldrig varit förkyld, flunsa eller barnsjukdom).
-Nu har jag nog blivit sjuk i alla fall, avundsjuk. Finns det någon bra medicin mot den sjukdomen också eller måste man bli smittad av dig för att få rätt medicin.
Ha det nu så roligt med din nya lekkamrat.
Kramiz

avslutad141023 2007-08-22 14:06

Min kära Nyckelpiga
 
Du behöver inte vara det minsta avis, för du vet att allt jag har står till ditt förfogande..

Finns inget du inte kan be mig om att få låna, skulle vara Tommy o Felicia då, för hundarna tror jag du helst låter bli...

Som du vet är mitt måtto delad glädje dubbel glädje

kram
Troll

Ps har ni märkt hur många goa skogs individer som finns här på sidan

Ps 2 Ingrid jag har börjat skriva in dej i sagan, vänta så kommer den snart....

@enga 2007-08-22 14:19

Agneta

Cover Pro biter nog på det flesta baciller, även avundsjukan skulle jag tro, men man ska aldrig låna medicin av andra så du måste nog köpa en egen i så fall.
Fast har du inga andra sjukdomar att dras med så vad gör väl lite avundsjuka, den kan du säkert leva med också.

Kram Agneta 2

avslutad141023 2007-08-22 17:54

kunde inte hålla mej
 
från o leka lite. vacklade till sängen dragen i örat av lite ilsken Trollgubbe.
skulle bara prova lite bidde 2 timmar o ett Troll som nästan ramlade ur rullstolen...

jag säger bara åhhhhh.

jag vet nu att jag verkligen valde rätt coverstitch maskin. altså villket arbets utrymme.

jag dekorsydde ett par benfickor på ett par byxor till Gubben. och det var ju mitt på och massor av tyg. tänk om jag hade försökt pilla in det i brothers lilla utrymme ( samma som en overlock typ) jag kan garantera att jag lämnat tillbaka maskinen..

detta var ju hur kul som helst...

Jag måste bara brätta om hur glad o överraskad jag blev...

jag hittade en annons på blocket med en coverstitch som kostade 3000, den hade enl uppgift kostat 7000 ( måtte vara sveriges dyraste affär!!). jag började då leta lite på nätet o Teknikfreak gav mej tipset om Bergaliden.com. de hade ju rea just nu för min maskin 4195. billigt tyckte, jag. men jag är ju av den tanken att man bör gynna hanldarna om det går, speciellt om de är som Louise o lena mina olika handlare.

jag ringde då till Lena o jag fick hennes demoex för 4000 med full garanti sa hon, när hon visat mej maskinen o allt. så ler hon stort o hämtar en ny i kartong åt mej..

trots att hon var jätte förkyld, jag var jätte dålig så tar hon sig tid sänker sitt pris regält! visar o fixar o donar o dessutom toppar dealen med en ny maskin..

Jag blev än en gång så glad över denna superhandlare!!!

vilken tur jag har som har två härliga tejjer i varsin butik som alltid e ärliga o super duktiga
Haten av för dem

Andy 2007-08-22 17:55

Kanske dags att få lite körtelfeber. Vill också ha en Cover Pro...

Krya på dig!

/Andy

avslutad141023 2007-08-22 18:03

Dumma mej
 
jag smittar inte längre jag har ätit penucillin för länge Shit oxå!!

asa1970 2007-08-22 18:30

Krya på dej!
Men kan du inte skicka lite köpebasiller som jag kan smitta gubben med?
Jag vill köpa en ny symaskin!
Åsa!:D

Celos 2007-08-22 18:37

Tänk om man hade en sån snäll humla :p


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.