Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   sysidan.se (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Alla zip-filer är plötsligt korrupta..? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=15081)

gunnsan 2008-10-05 22:14

Alla zip-filer är plötsligt korrupta..?
 
Hej!
Är det bara jag som inte kan öppna zip-filer här längre? De är "ogiltiga eller korrupta". Även de zippade stygnsättningsfiler som jag tidigare lagt in själv. De har fungerat bra förut, men nu går det inte att öppna dessa.
Jag har kvar zipfilerna på min hårddisk och därifrån fungerar de utmärkt... men inte från forumet.
Så, vad har hänt?
/Gunilla

stenbeckan 2008-10-05 22:32

Hej.
Jag provade också att hämta ner filerna här o får också att dom är korrupta ellr ogiltiga.
Så det är nog på sysidan som problemen ligger.

virkvarns 2008-10-06 07:06

Nej, inte jag heller kan öppna dom. Hoppas hjälp är på väg.

Lena i virkvarn

Delfintua 2008-10-06 07:37

Jag kunde öppna dom????????
Jag klickade på gemet i forumet där dom ligger och fick upp en ny ruta där alla låg samlade. Därifrån laddade jag ner ett prov och det gick hur bra som helst.

gunnsan 2008-10-06 11:20

Hej!
Det spelar ingen roll hur jag gör, zip-filerna är och förblir korrupta. Har även provat från jobbdatorn, och det fungerar inte härifrån heller.
Hoppas att admin tittar på det här, för det har inte varit några problem förut, men nu fungerar det bara inte.
Jag hade tänkt bifoga ett broderi i forumtråden med clipartorama, men redan när jag testade min zip-fil innan jag skickade inlägget, så stötte jag på problem, så jag avbröt.
Tacksam om det här problemet kunde ordnas på något sätt.
/Gunilla

beasfarmor 2008-10-06 11:28

Inte heller jag kan öppna dom!

Delfintua 2008-10-06 11:33

Jag öppnade med WinRar kan det ha betydelse. För jag hade inga som helst problem med filerna.

agnwil 2008-10-06 16:42

Jag sparar och kan sen öppna zip-filer. Jag har 7-zip.

gunnsan 2008-10-06 17:09

Hej!
Som sagt spelar det ingen roll hur jag gör, om jag försöker öppna direkt eller sparar först har ingen betydelse. Zip-filer som jag själv laddat upp i forum här går plötsligt inte att öppna längre, så något knas är det. Det borde ju vara samma fil fortfarande som jag sparade och laddade upp här?
Man ska väl inte behöva skaffa ett nytt zip-program???
/Gunilla

Sotis 2008-10-06 18:27

Jag testade att ladda hem Lenas (Virkvarns) zippade mönster, och det funkade bra. Sparade och körde 7-zip.
Jag använder Firefox 3 och Vista, om det spelar någon roll. Kan vara bra att veta vad ni andra har för att se om det är någon särskild komponent som "inte vill".

agnwil 2008-10-06 19:18

Och jag har Internet Explorer och Windows XP och inga problem med att öppna med 7-zip.

gunnsan 2008-10-06 19:53

Måste man alltså ha 7-zip numera? När man har klarat sig bra utan det fram till nu? När det dessutom går jättebra att öppna zip-filer från andra webbsidor...
/Gunilla

agnwil 2008-10-06 20:00

Efter att jag bytte till 7-zip har jag inte haft problem att öppna något alls, Tidigare hade jag Winzip och då hände det att det inte fungerade på någon sida, men nog alltid på sysidan då.

Sotis 2008-10-06 20:06

Funkar utmärkt med min gamla dator med WinXP och Winrar också.

Sotis 2008-10-06 20:13

Och även Windows inbyggda extraherare funkar utmärkt i alla fall på Virkvarns bilaga.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.