Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Overlock / Coverlock (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Butiker med overlocktråd (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=29642)

Diskots 2014-07-30 17:38

Butiker med overlocktråd
 
Hej

Finns det någon som vet var jag kan hitta overlocktråd i en butik ?
Jag bor i Strömstad här finns det inte. Ska dock ner mot Göteborg.
Har försökt googla men jag hittar bara internet butiker...

silla 2014-07-31 07:10

Om du ska till Gbg så finns Stoff&Stil på Bäckebol, samma avfart som IKEA om du kommer E6.

Diskots 2014-07-31 08:36

Tusen tack !

SusanneStrange 2014-07-31 13:58

Tycker inte att stoff o stil har bra kvalitet på deras sytråd, kika efter symaskinsförsäljare i stället, de har mycket bättre tråd.
Susanne

Diskots 2014-07-31 19:41

Susanne, vet du något annat ställe ?

Jag är öppen för förslag 😊

Vilket märke är bäst när det gäller trådar ?

Pendlaren 2014-07-31 23:33

I Göteborg finns Lasses symaskiner vid Kvilletorget och Studio Husqvarna symaskiner på Övre husargatan (nära Linneplatsen). De brukar ha lördagsöppet men ring o kolla. telnummer finns på web/eniro etc. Här handlar jag.

SusanneStrange 2014-08-01 07:23

Kör du från Strömstad finns det även symaskinsaffär i Dingle, kommer inte ihåg vilka dagar de har öppet, ring och kolla 0524 40901.

beasfarmor 2014-08-02 20:57

Citat:

SusanneStrange skrev: (Inlägg 185638)
Tycker inte att stoff o stil har bra kvalitet på deras sytråd, kika efter symaskinsförsäljare i stället, de har mycket bättre tråd.
Susanne

Stoff & Stils trådar gillar inte jag heller...
Lasses på Kvilletorget har öppet på lördagar såg jag idag när jag åkte
förbi!

Lottan 2014-08-03 08:55

Är det tvunget att handla från butik? Annars har allas våran Bibbi här på Sysidan en utmärkt webbshop med snabb service www.bibbistextil.se
Det är värt en koll men tyvärr har hon semesterstängt nu till den 17/8 såg jag.

Diskots 2014-08-03 09:40

Bibbis har jag hittat:)

Men som du sa har hon semesterstängt till 17/8. Jag hade behövt några trådar nu.
Dock så har Bibbi precis det jag vill ha, och så har jag läst mig till (här på sysidan) att kvaliteten på hennes trådar är bra. Kan bli att jag får vänta..

Jag har precis köpt en overlock, så jag är ute på okänd mark när det gäller trådkvaliteten.

Lottan 2014-08-03 10:17

Vad gäller trådkvaliten får man prova sig fram. Det som funkar i en maskin funkar inte alls i en annan. Stoff o stil har bra priser men deras tråd är som många andra skriver inte den bästa. Jag hade i alla fall undvikit den nu i början. Förstår att det kliar i dina fingrar om du precis köpt din overlock:) Är det några speciella färger du är ute efter?

Diskots 2014-08-03 14:15

Ja, hudfärgad och lila.

Läste i instruktionsboken till overlocken att rullsömmen blir bäst med texturerad tråd i undre griparen. Så jag letar efter en sån med, gärna transparent så man kan använda den till vilken färg som helst.

Jag tänkte försöka sy dotterns konståkningsklänning (som är till tävling):)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.