Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Stickning/Virkning/ Andra garntekniker (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Virkmönster till Barbie? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=8255)

orchidea 2007-03-01 20:18

Virkmönster till Barbie?
 
Någon som har ett bra tips på var jag kan få tag på virkmönster till Barbie? Hittade ett läckert mönster på en Lady Di klänning på en amerikansk hemsida.Men de skickade bara inrikes... :(

/Mia

Neferu 2007-03-01 20:45

Om det går bra med mönster på engelska kan du testa den här sidan http://www.crochetpatterncentral.com...ie_fashion.php
Det är en hel drös med gratismönster så jag hoppas att alla länkar funkar och du hittar det du är ute efter - första länken (brudklänning) är jättefin. :)
Finns även en del mönster till Ken såg jag.

orchidea 2007-03-01 22:02

Ojojoj... Hittade sååå många vackra projekt! För mig som gillar det gamla Egypten är "Queen of the Nile" nästan ett måste. Tusen tack!!!

Neferu 2007-03-02 06:44

Jag föll själv för den - jag gillar också gamla Egypten (därav mitt nick :) )

Själv sitter jag och tittar på alla mönster på kuddar och grytlappar. Och så tänkte jag ev ge mig på att virka vantar och sockar till min lillkille.

orchidea 2007-03-02 07:49

Igår kväll virkade jag en enkel barbieklänning. Fördelen med små projekt är ju att de blir färdiga snabbt. :D

Neferu 2007-03-02 10:27

Jag har ingen Barbie kvar att virka till - för ca 10 år sen gav jag bort både dem och ett komplett dockhus till en kollegas barn.
Däremot tror jag att jag har en Ken kvar i gömmorna nånstans, får väl se om det blir virkat nåt till honom. :)

orchidea 2007-03-02 13:19

Jag fick under stora protester låna dotterns barbie för att prova klänningen på. Så idag köpte jag en egen docka. Få se vad dottern säger om det.;)

Neferu 2007-03-02 14:07

Förmodligen kommer hon till en början tycka att det är helt ok så hon får ha sin ifred - och sen inser hon att mammas Barbie har mycket mer roliga kläder. :)

orchidea 2007-03-02 14:48

Jag behöll bara dockan och hennes skor. Dottern fick kläderna och tillbehören och blev halvnöjd. Vilket då givetvis fick sonen till att undra varför mamma ska ha en naaaken docka??? :D

Neferu 2007-03-02 14:54

De är roliga. Men, det är väl befogade frågor... han lär ju inte se vitsen med att köpa en leksak och sen ge bort hälften...
Här gäller förvirringen mer bad - varför får inte sonen bada samtidigt som vi badar katterna? Usch, vad orättvist!! :D
Leksaker däremot försöker han dela med sig av till både oss och katterna. Och när de inte vill ha så får de en puss istället. På nosen.

orchidea 2007-03-06 19:18

Här var det mer så att barnen tyckte att katterna skulle dela med sig... Av sin mat! :eek: Nåja barnen fick säkert näring av det med eftersom de snällt följer sin viktkurva på bvc. ;)

Alvan 2007-03-06 19:25

Ni får ursäkta om jag hänger på denna roliga urspårning från tråden. Min Linn trodde nog hon var katt när hon var mindre och kom tuggandes på en dö fågel :P hon hittat i buskarna. Numera är inget äckligt längre ;)

Nilen klänningen var fin, själv gillar jag Kens Star Trek outfit, Star Trek fan som jag är.

Neferu 2007-03-06 19:30

Vi blev lite off topic, men vad gör väl det? Mönster har ju redan hittats. :)
Här har också tuggats kattmat, men numera tycker han inte att det är gott längre. Det som gäller är att mata - jag har tur som får marie-kex, det var värre för pappa som fick smaka Spenol-salva. :D
Leksaker bär han gärna i munnen, och det bästa just för tillfället är en av katternas sele med koppel. De flyr in bakom soffan när de ser honom eftersom de inte vill vara ute...

orchidea 2007-03-06 19:32

Hehe... Ja man gör så gott man kan som förälder för att förhindra att de ska få olämpliga saker i munnen. Mina barn har dessutom tuggat på katternas uppkräkta hårbollar... Allt går ju tyvärr inte att förutse... :)

Barbievirkandet har förresten övergått till babybornvirkning. :p

Alvan 2007-03-06 19:53

Hårbollar och Spenol blää, nä det är inte alltid man hinner med.:D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.