Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Tyger och tillbehör (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Lady Valet & Sewingworld.co.uk (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=25223)

thesarasweden 2011-09-03 14:09

Lady Valet & Sewingworld.co.uk
 
Hejhej!
Hade tänkt att köpa min första provdocka! En lady Valet eftersom jag har hört här på sysidan att den är bäst!

Tänkte beställa den från denna sidan; www.sewingworld.co.uk
Har dock hört blandade åsikter om denna och undrar vart de som köpt en lady Valet docka har vänt sig? Denna sidan eller andra? Betyg på sidan? Pris för dockan och frakten? Eller finns dockan att köpa i Sverige (har redan kollat tradera)?

leningrad 2011-09-03 14:17

Handlat av Sewingworld. Fick stöta på någon gång och tror jag fick betala lite extra för frakten, men kolla trådar som redan beskriver det här innan och utan.

Sophia 2011-09-03 15:09

Ursäkta trådkapningen..
leningrad, är du hemma?

sextiosexan 2011-09-03 15:10

Beställde oxå min lady valet från Sewingworld. Frakten blev något dyrare än vad sidan säger annars hade jag inga problem. Frakten tog ca tre veckor om jag inte minns fel, hade ingen mailkontakt med dom under tiden då jag beställt tidigare och visste att frakten brukade dra ut på tiden.

leningrad 2011-09-03 15:44

Citat:

Sophia skrev: (Inlägg 158790)
Ursäkta trådkapningen..
leningrad, är du hemma?

Japp!

OnTopic Lady Valet förefaller vara av en helt bättre kvalitet än Diana.

Odileine 2011-09-14 18:30

Hej
 
Jag rekommenderar inte det. Jag fick till slut mina pengar från Paypal, efter Sewingworld hade sagt att de redan hade skickat varorna. De ljuger utan nåd. Men det finns dem som inte haft något problem med Sewingworld. Rekommenderar ett annat företag.

thesarasweden 2011-09-15 18:59

Någon som vet en annan bra sida som säljer Lady Valet och levererar till Sverige?

gunnelmargareta 2011-09-17 19:44

Jag köpte min första lady Valet förra hösten(2010) genom http://www.singermachines.co.uk/. Det fungerade alldeles utmärkt. Tror det tog en vecka eller två max innan den kom. Nu har jag precis beställt en ny eftersom jag behöver den andra storleken. Hoppas det fungerar lika bra. Märkte att det skiljer några pund på de olika ställena men det kan det ju vara värt bara det fungerar. Den jag precis har beställt går på 165 pund( ca 1600 kr) med frakten. Som sagt såg jag den 129 pund + frakt på en annan sida.

thesarasweden 2011-09-18 12:46

Tror nog jag tar och beställer en från singermachines och hoppas på det bästa!

thesarasweden 2011-09-18 13:48

gunnelmargareta: Betalar man när man beställer eller betalar man senare mot faktura om man beställer från Singermachines?

sextiosexan 2011-09-18 15:15

Hoppas det går bra att jag svarar. :)

Du betalar med kort direkt när du beställer, 165 pund bör bli ca 1800kr med tanke på rådande kurs.
Det vanligaste är att pengarna reserveras på kontot och sen dras den dagen varan skickas.

Lycka till med köpet!

gunnelmargareta 2011-09-18 20:10

Ja det är precis som sextiosexan säger. Hoppas du blir nöjd :)

Lithia 2011-10-05 06:34

Jag har beställt min lady valet från singermachines och frakten till Sverige har gått bra. Men nu är den hos mitt lokalkontor och enligt trackningen så väntar de på instruktioner från mig för leverans. Men det sabla lokalkontoret har ju inte gett mig någon som helst lapp med kontaktuppgifter så jag har ju ingen naing om hur man skall få kontakt med dem...vad sjutton gör jag nu?
Provade att maila via hemsidan i trackniglänken igår men inget svar...

/L

gunnelmargareta 2011-10-05 13:30

Tröttsamt!! Min lady valet kom till sverige efter en vecka men Schenker lyckades slarva bort den. De hade ingen koll -sen kom nytt brev om att den fanns för avhämtning hos mitt postombud.! Trist att det inte fungerar i Sverige. Singermachines fungerar ju bra iallfall. Bara att ringa och tjata på folk. Hoppas det löser sig:)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.