Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt om symaskiner (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Seriös eller ej ? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=28066)

Nystart 2013-03-21 18:35

Seriös eller ej ?
 
I måndags beställde jag ett antal pressarfötter av Symaskinsexperten i Gbg. Idag tog jag kontakt med dem på fm då jag verkens fått bekräftelse eller pressarfötter, fick besked att de skulle ringa upp, inget hände ringde själv ikväll och fick då besked att det inte fanns någon order på mej, trots att jag muntligen beställde och vi diskuterade en del angående dessa pressarfötter. Han kom inte ihåg något trots att han fått namn, adress, person nr, tfn nr, mailadress och givetvis en order. Jag bad honom annulera den order jag lagt, och detta gjordes utan någon som helst protest, tydligen inte intresserad av att sälja. Jag kommer inte att handla så mycket som en knappnål av detta företag och inte rekommendera till andra heller !
Är det fler som råkat ut för så oproffsig behandling av detta företag, är det seriösa människor och seriöst företag det är den stora frågan ? :confused:

Appolonia 2013-03-21 22:24

Jag har beställt från symaskinsexperten tre gånger och fått det levererat på några dagar. Då hade jag beställt via deras webshop. En leverans fick jag annulera pga spolkorgen som jag beställde restnoterades från Tyskland. Den beställningen togs per telefon. Jag hade mailkontakt med honom ett antal gånger och efter att den inte hade levererats från Tyskland efter 4 månader så avbeställde jag ordern. Samtidigt beställde jag en dekorationsspolkorg och den kom dagen efter.
Karin

annbritt 2013-03-21 23:03

Jag har beställt via webbshoppen och fick varorna efter två dagar. Senare mailade jag och frågade om de kunde få fram ett par saker som inte fanns i shoppen, fick jättetrevligt svar och varorna till kanonpris

LisaR_74 2013-03-28 19:41

Jag har beställt symaskin nu från dem via webbshoppen. Men jag ringde innan och ställde en massa frågor och råd inför mitt val. Fick ett väldigt bra seriöst bemötande och kloka råd och förslag på lämpliga maskiner för mina behov.

Han kanske hade en dålig dag på jobbet helt enkelt och därför blev det fel.

Victoria_AB 2013-03-28 22:07

Det var bara en tanke som slog mig... Det är inte händelsevis så att du av misstag har blandat ihop Symaskinsexperten i Göteborg med Symaskinsagenturen i Göteborg eller med någon annan symaskinsaffär med liknande namn. Det verkar så konstigt att de inte hade en aning om din order trots att du till och med diskuterade en del med dom när du gjorde din beställning.

(För många år sedan skulle vi stämma träff i Stockholm med min moster, men det blev så att vi satt på Vete-katten medan min moster väntade på Sturekatten (två väldigt trevliga konditorier i Stockholm men som ligger på helt olika ställen...)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.