Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   sysidan.se (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Tillåtet att sälja? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=18341)

Gaestis 2009-06-30 11:38

Tillåtet att sälja?
 
Har det blivit tillåtet att sälja på sysidan nu?

Det är någon som säljer skvättskydd.

Kanske man skall lägga in lite överblivna alster nu då!?

Gördis

HeleneB 2009-06-30 11:45

Har kikat runt men hittar inte var den annonsen finns??

clindh 2009-06-30 11:53

Citat:

Gaestis skrev: (Inlägg 119891)
Har det blivit tillåtet att sälja på sysidan nu?
Det är någon som säljer skvättskydd.
Kanske man skall lägga in lite överblivna alster nu då!?
Gördis

Nej "Gördis", det är förstås inte tillåtet.

Använd gärna Rapportera-funktionen då du ser ett sådant inlägg så kan forummoderatorerna hitta det.

Gaestis 2009-06-30 12:28

Rapporterafunktionen finns inte under annonser! Då hade jag använt den. Jag mailade till Ulrika men inget hände så jag trodde det var ok.

clindh 2009-06-30 12:33

Ah jag förstår. Jag har tagit bort den nu iallafall.

Vi är på semester nu så vi kollar inte mail varje dag.

AnnLindahl 2009-06-30 15:53

Konstigt.Det finns ju de som säljer tyger, symaskiner och diverse, så vad är skillnaden att sälja skvättskydd eller tyger.

Delfintua 2009-06-30 16:06

Skillnaden är nog denna
 
Färdiga alster är inte tillåtet att sälja via annonsmarknaden. Massförsäljning accepteras inte.

clindh 2009-06-30 16:50

Såhär är regeln formulerad
Annonsmarknaden är till för privatpersoner att annonsera sina begagnade sömnads och handarbetsrelaterade saker. Färdiga alster är inte tillåtet att sälja via annonsmarknaden. Massförsäljning accepteras inte. Länkning till andra annonssajter tillåts inte. Vill du sälja kommersiellt kan du få tillstånd att lägga upp handlarannonser, kontakta oss.

ichigo 2009-07-01 22:24

En snabb undran, Bibbis länk är borta, eller är jag blind? Har hon sagt upp avtalet kanske?

Dahlia 2009-07-01 22:25

Bibbi finns kvar på annons-sidan

ichigo 2009-07-02 02:48

Tack, det var så att adblock blockerade annonserna, jag har tagit bort blockeringen temporärt nu.

Det var så att antingen kan det blockera allt eller ingenting. Det är synd för jag har problem med de animerade annonserna vid sidan om här. Jag klarar inte av någonting som animeras pga min koncentrationsvårighet och lätt att bli störd så jag brukar blockera allt som animeras för att alls kunna läsa.
Jag önskar verkligen att annonsörer tänkte på det, att inte störa så mycket, dvs inte göra animerade annonser. Statiska annonser som är starkt färgade osv klarar jag av.

Men det är nog bara jag, andra har nog inte samma problem. :)

Jimipe 2009-07-04 19:45

ichigo, det är inte bara du. :) Jag stör mig också på det och får också problem att fokusera, och jag vet att många andra har sagt det samma... Ibland önskar jag att annonsörer kunde läsa och prata med de som ser annonserna så att de insåg att det faktiskt är bra att anpassa sig efter vad som faktiskt gör annonsen intressant, och inte bara uppmärksamhetskrävande.

HeleneB 2009-07-04 20:04

ja jag håller med, sidor med för mycket blinkande reklam struntar jag oftast i helt och hållet och söker mej till andra...

ichigo 2009-07-05 01:31

Kanske Sysidan kan ta åt sig den här önskan från oss medlemmar och ha policy för annonsörer att inte ha animerade reklam? (eller om pengar talar: ta dubbelt så mycket betalt för animerade reklam)

Syofta 2009-07-05 18:31

Bort med blinket!
 
Adblock Plus använder jag, i Firefox. Det är jättebra, annars skulle jag inte stå ut med alla annonser! Klarar inte alla dessa intryck trots att jag inte har koncentrationssvårigheter.:(

Vet inte om det är det du använder, Ichigo?
I mitt går det ialla fall att lätt ställa in av/på för en viss sida och/eller en hel sajt, t ex Sysidan. Sen kan man med några enkla knapptryckningar lägga till egna blockerande filter. Satte just blockad på en speciell reklamruta överst till höger som rör sig, det är det jag inte gillar att titta på:
http://www.sysidan.se/clam/www/image...ingsysidan.gif
De andra annonsrutorna vill jag ha kvar!:D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.