Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Overlock / Coverlock (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Så ledsen!!!!Ingen Janome :-( (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=19741)

CamillaRH 2009-11-24 21:09

Så ledsen!!!!Ingen Janome :-(
 
Hade beställt en Janome coverpro 1000, var så glad, men säg den lycka som varar.

Fick reda på idag att de har svårt att leverera till Sverige, och att det kommer dröja innan problemet är löst.:mad:

Vill inte vänta, kan jag köpa den i Sverige någonstans, eller finns det någon annan likvärdig maskin för ungefär samma peng.

Vet att här ligger en annons om en begagnad, men vill helst ha en ny;)

Suck, hur ska jag göra:confused:

KarolinaH 2009-11-24 21:35

Hej! Här är en till som blev besviken idag då jag öppnade min mailbox och såg att min janome 644d kommer bli försenad. Jag som sett fram emot att börja sy vilken kväll som helst med min nya maskin...

albasmormor 2009-11-24 22:00

Kolla in på skövde symaskiner

Enligt deras webshop har de den i lager för 5495 kr

sextiosexan 2009-11-24 22:23

Vad tråkigt...:mad:

Är det poststrejken som ställer till det?

Hade nog väntat trots lång leveranstid, svårt att hitta en svensk butik som kan matcha smd:s priser på coverpro.

Lottan 2009-11-25 07:38

Usch vad tråkigt!!!! Lider med dig. Dom verkar ju ha haft så bra service och snabba leveranser vad man kunnat läsa här tidigare, vad är det som strular?
Svårt att börja titta på annan maskin när du nu varit inställd på Janomen. Håller tummarna att det ska lösa sig!!!

EmmaThePemma 2009-11-25 08:42

Var det på SewingMachinesDirect? Vad är det som är knas? Köpte min maskin förra månaden utan problem.

emilia 2009-11-25 09:44

De har något problem med någon konflikt av något slag vad jag förstod på mailet. Det stod att Janome har stoppat så att de inte får skicka ut deras maskiner till vissa länder, bl.a. Sverige. Jag har nämligen också beställt en maskin därifrån. Jag hoppas att dom lyckas lösa problemet. Det står att det kommer att dröja 7-10 dagar innan det är löst.

EmmaThePemma 2009-11-25 09:54

Troligen är det så att man vill att alla ska vända sig till svenska återförsäljare genom tvång... jag diskuterade detta med en symaskinsaffärsinehavare innan jag köpte min. Typ att de engelska återförsäljarna begår lagbrott när de skickar maskiner till sverige. Jag kan inte frihandelsavtalet alls, men inom eu borde man ju får köpa hur man vill?

Mavae 2009-11-25 10:02

Hmm, utan att vara särskilt insatt i lagstiftningen kring handel inom EU så är det väl inom eu fri rörlighet för varor? Känns märkligt att en leverantör då kan gå in och sätta stopp för detta.

Finns mycket bra information på www.konsumenteuropa.se om det skulle behövas. Man kan även kontakta dem.

KarolinaH 2009-11-25 10:03

Jag, som beställt en 644d, har precis fått svar från SMD att de troligtvis ska ha löst problemet i slutet på nästa vecka. Själv har jag gått och sparat och väntat en tid för att kunna köpa en overlock, så jag får försöka tänka att jag lika gärna kan vänta nån vecka till, men det känns så surt!!! Men som jag kan se det så finns det ingen svensk återförsäljare som kan matcha priset från SMD.

EmmaThePemma 2009-11-25 11:20

Nä, visst är det märkligt med symaskinspriserna i Sverige. Så himla roligt är det inte att hosta upp 5-6000 mer bara för att köpa en maskin i Sverige.

Vad bra att det verkar lösa sig i allafall.

annan65 2009-11-26 15:19

Kolla även på www.dinglesymaskiner.se Dom skickar också med posten och har bra priser

CamillaRH 2009-11-26 17:18

Tack Anna för tipset , ska genast kolla där!

HeleneB 2009-11-27 08:39

Dom har trevlig personal där :D

ichigo 2009-11-27 20:19

Har kommenterat detta här, men det är för jävligt.
Trodde vi hade fri handel inom EU. ;)

Precis som jag sa, det är så typiskt att de ska med tvång få oss att köpa inom Sverige istället för att locka oss till att göra det. Genom prissänkningar, haha. ;)

Jag tycker det känns onödigt med så många mellanleverantörer.. Varför inte bara 1 i hela EU? Så vi kan bestämma själva var vi vill köpa!

De flesta som svarar på sådant här säger "men man kan ju inte göra så för de vill inte göra garantiärenden på maskiner från annat land" men det är bara att försöka springa runt ämnet för vi förstår mycket väl att vi måste skicka till originallandet om vi vill få något fixat på garanti. ;) Så försök med något annat, leverantörer! ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.