Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Köpstopp på tygfronten (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=17435)

Sophia 2009-03-28 10:16

Köpstopp på tygfronten
 
Nu har jag så mycket tyg att nu inför jag köpstopp. Undantaget är tråd, mönster och andra sybehör som kan behövas för att göra något vettigt av tyget jag har. Muddväv räknas som sybehör. Innan köpstoppet hävs ska jag sy minst ett par jeans och några toppar till mig själv, några tunikor, pyjamasar och mjukisbyxor till barnen. Om jag sätter lite fart får jag kanske häva köpstoppet i sommar. :)

Berga 2009-03-28 19:22

Lycka till med köpstoppet! Jag har försökt, men jag har alltid lyckats ta mig runt mina egna hinder och kommit hem med något som jag absolut var tvungen att köpa. Jag hoppas du har bättre karaktär än jag.:D

HeleneB 2009-03-28 20:22

Ja i nödfall kan även tyg gå som tillbehör :D

e.h 2009-03-28 21:12

:)Lycka till med köpstopet.
Jag har heller alldrig klarat det
det smyger in tyg eller garn när man minst anar det
oftast när jag storhandlar mat och tyger och garn. :cool:

Sophia 2009-03-29 07:08

Jag inser att det kan bli svårt men jag måste i alla fall försöka. :)

Berga 2009-03-29 09:52

Självklart fixar du det.;) Det kan vara väldigt befriande att beta av projekt, som har blivit liggande. Framför allt försvinner det dåliga samvetet, för tänk om alla dessa tyger som man köpt aldrig blir något av. Lycka till ännu en gång!

Lithia 2009-03-29 13:59

Jag lyckas bara ha köpstop på tyg när jag är pank. Men å andra sidan så blir det ju saker gjorda ur tyglagret titt som tätt i allfall...
/L

Sophia 2009-03-29 17:51

Jag tror att det kommer att gå den här gången. Jag har väldigt mycket roligt tyg som förmodlígen skulle kunna hålla mig sysselsatt i två år eller så. Och jag KÄNNER för att sy tygerna När jag ser något jag vill ha ska jag försöka tänka att det faktiskt kommer att finnas fina tyger även om ett halvår eller ett år för det finns ju nästan alltid fina tyger att få tag på.

Vi får se hur det går, om jag lyckas hålla köpstoppet men jag tror faktiskt det. Det känns så i magen.

chery 2009-03-30 13:43

Jag har haft köpstopp på tyger i drygt två år nu, med två undantag. Klänningstyget som jag köpte i Slovenien och tygerna till min dotters balklänning. Det är inga problem för mig att undvika tygköp. Först skriker plånboken, sen får min man ett utbrott och därefter konstaterar jag att det inte finns en enda cm utrymme att placera det på förrän något annat är klart. Då är det enklare att låta bli.

Sophia 2009-04-07 15:56

Uppdatering: Köpstoppet efterlevs. :D Jag har dock köpt lite quilttyg till min mamma i födelsedagspresent men det går liksom utanför.

Samigabriell 2009-04-17 11:05

du e en stark kvinna du!!
 
köpstopp på tyger vet jag knappt om jag kan stava till! Så när kassan tryter så funderar jag på vad jag ska köpa för tyg sen när jag har råd! Hahahahahh
Sen när de ligger där på hyllan så vet jag inte riktigt vad jag ska ha dem till. Men de ligger där och mognar lite. Oftast blir det inte alls vad jag tänkte mig men något brukar det bli!

Happy Sewing!

Sophia 2009-04-18 07:36

Stark och stark... Det finns helt enkelt inte plats för mer tyg här. Det är FULLT! Jag har inte flera hundra meter eller så men det är tillräckligt mycket för att inte få plats på hyllorna. :rolleyes: Tyglagret här minskar men det går inte fort. Jag har klippt ut fyra klänningar/tunikor till min dotter men jag ska ha tid att sy ihop dem också. Jag hoppas kunna sitta några timmar nu i helgen.

Sophia 2009-07-25 15:52

Det går rätt bra med köpstoppet. Jag trillade dit på ett tyg hos EmmaOneSock för ett tag sedan men jag tycker nog att jag lyckas riktigt bra. Jag får undan meter för meter av tyg här hemma. Har precis avslutat ett par tights/leggings till mig själv.

CamillaRH 2009-07-26 13:52

Va duktig du är, har nog aldrig lyckats hålla något köpstop, även om jag verkligen borde. Ska dessutom till kinna och Göteborg nästa vecka så då fylls nog lagret på ännu mer, bor ju längst ner i skåne så jag kommer med ursäkten att jag ju måste passa på när jag väl är där:p


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.