Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Cute embroidery (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=10252)

JoCarinaWolff 2007-08-04 11:35

Cute embroidery
 
Är det någon som har haft kontakt med Cute Embroidery? Jag prenumererar på design därifrån, visserligen dyrt och egentligen bara en massa "duttidutt" design, men det var ett par som jag bara ville ha (bl.a. en varg i ett W) så det var bara att betala.
Men sedan så fick de en monogrambokstav M (ska försöka lägga till en bild)som jag gärna ville ha resten av alfabetet av. Mailade dem 3 ggr till info@cuteembroidery.com, den enda adressen jag hittade men har inte fått något svar. Vet någon om någon annan adress?
ville fråga dem om de kommer att lägga ut resten av alfabetet.
Vet att alfabetet även finns på Oregon.com - men det är mycket mindre och inte lika snirkligt (kostade bara 5 dollar där).
Tacksam för all hjälp jag kan få.

JoCarinaWolff 2007-08-04 11:37

Igen....
Klickade på infoga fil samt den fil jag ville infoga, men jag ser inget på inlägget. Gör jag något fel då jag vill infoga en bild?

axyzvslut 2007-08-04 14:00

Hej du väler besvara och skriver som vanligt i rutan. Sedan klickar du på bläddra knappen som är rakt under rutan. där väljer du bilden och trycker öppna då är du tillbaka och ditt bildval står i rutan framför blädddra knappen.skulle den vara för stor så får du en flagga och sedan registrerarb du svaret.
om du vill lägga in en text fil kan du kopiera och klistra in i stället direkt i rutan.

JoCarinaWolff 2007-08-05 12:53

Ett nytt försök att få in bild på M:et.
Jag klickar på bläddra i området "Bifoga fil", letar fram bilden jag ska lägga in, och öppnar den som då syns (filnamnet) på i den grå rutan.
sen sänder jag meddelandet. Men jag ser fortfarande inte bilden eller någon ikon i förhandstitten.
Vad är fel??

axyzvslut 2007-08-05 13:32

1 bifogad(e) fil(er)
NU provar jag.Det här med ikon förstod jag inte.
Ikoner har inget samband med att lägga in bilder.
Markera bilden /filen du vill ha och tryck på öppna eller dubbel klicka på bilden.
När du är färdig klicka på registrera hela medelandet.Och bilden skall vara med
Har bilden rätt filmormat ?

xyzavslutat 2007-08-05 13:39

Citat:

JoCarinaWolff skrev:
Ett nytt försök att få in bild på M:et.
Jag klickar på bläddra i området "Bifoga fil", letar fram bilden jag ska lägga in, och öppnar den som då syns (filnamnet) på i den grå rutan.
sen sänder jag meddelandet. Men jag ser fortfarande inte bilden eller någon ikon i förhandstitten.
Vad är fel??

Jag är ingen expert på detta, men jag tror inte att man ser bilden i någon förhandstitt utan man måste klicka på "registrera svaret".

JoCarinaWolff 2007-08-05 15:44

Jag måste ha fel filformat på bilden, för jag gör som man ska. Och jag har använt datorer i drygt 25år så jag är ingen nybörjare på dessa maskiner. Det där med ikonen - jag hade för mig att man såg en liten ikon bredvid meddelandet (när det kommer upp för läsning i forumet) om det fanns en bildfil, men jag kanske hade fel där.
Däremot så fick jag alldeles nyss svar från Cute (efter 4:e mailet) och de kommer inte att ha resten av monogram alfabetet tyvärr!!! Så det är inte mycket att göra åt det hela. Bara gråta en skvätt och leta nya fina saker.
Har genom forumet blivit tipsad om Embroidery library och där är önskelistan låååång.
Nu ska jag brodera älvor+ monogram till en spishandduk.

axyzvslut 2007-08-05 16:01

Detta med en markering den ser du när du klickar på maskinbrodyr i forummet då ser du den lilla markeringen men inte på själva textrutan.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.