Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Värsta skapelsen (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Så många fel på en gång.. (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=7032)

Alvan 2006-12-01 16:20

Så många fel på en gång..
 
1 bifogad(e) fil(er)
...har jag inte gjort på evigheter. Grytlappen går visserligen att använda men inte är den vacker. Det var, hör och häpna, första gången jag sytt en grytlapp och det borde vara lätt tyckte jag. Sen var det första gången jag qviltat samt en av de få gånger jag sytt stumma kantband. Det i kombination med att jag var jättetrött var inte bra.

Först när jag sytt alla vita cirklar kom jag på att man inte behöver sy varje cirkel för sig utan man kan utgå från mitten så man slipper de fula fästpunkterna. Sen mätte jag fel så den finaste "blomman" blev kapad av kantbandet. Kantbandet blev inte så bra på avigsidan, sömen hamna utanför, inte snyggt!

Får göra ett nyttförsök när jag inte är så trött.:)

aaaaaa 2006-12-01 16:27

Jag gör mina fel jag också, Skratta, sen sova på saken. Du har väl också små barn hemma så det är inte konstigt att du blir trött ibland.

Lysmaskan 2006-12-14 09:56

Hej

Nämen
Jag som tyckte den va så jättefin
Hur har du gjort den?

Kan man få lära av dina misstag.


Lysmaskan /alicia

Alvan 2006-12-14 10:25

1 bifogad(e) fil(er)
Tack! Jag antar att du syftar mest på hur jag sytt själva "blomman". Jag har en special grej till maskinen som är som en passare men om man är nogran så kan man rita upp mönstret med en penna som går bort i tvätt och sedan sy på frihand. Knepet för att slippa fula tråd fästningarna är knepet att man börjar med nålen i mitten på varje cirkel i blomman och sedan syr allt i ett svep.

Det är kanske inte helt självklart hur blomman är konstruerad men det är enkelt. Den består av en massa cirklar med samma diameter. Här är en bild som visar (enklare än att förklara i ord):

SonjaiS 2006-12-15 14:10

inte så tokig
 
jag gillar verkligen blomman. Skall också försöka göra sådana
hälsar Sonja

Aminida 2006-12-15 16:01

Jag tycker du är lite hård mot dig själv! Jag är precis likadan själv, så jag vet hur det är... Varför inte sälja den där grytlappen och göra nya? Nu vet du ju hur du ska göra.

Jag tycker för övrigt att den är jättefin. ^_^

SuN 2007-01-07 19:17

Det var en ny broderiidé!
 
Stort tack för att Du lärt oss något nytt!

Trist att det skulle behövas ett misslyckande för Dig, men nu kan även vi UTAN broderimaskiner brodera.

Tråkigt att grytlappen skulle hamna i DENNA kategori (självklart är det egna albumet med fina projekt roligast att lägga in bilder i)... men ge bort den (eftersom den gör Dig missnöjd!) & PÅ'ET IGEN!!! ;)

Strappado 2007-01-08 05:27

Förlåt mig
 
Så fin var den faktiskt inte :)

Alvan 2007-01-09 19:44

Nä det tycker ju inte jag heller, det var ju just därför den hamnade under "värsta skapelsen"


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.