Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   vad ska man inte missa (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=29226)

avslutad141023 2014-02-08 09:04

vad ska man inte missa
 
på syfestivalen.

har du några tips eller kommer din favorit affär dit?
vad ska du titta på för något speciellt
mindre än en vecka kvar o det ska bli kul att se mycket kreativitet på en o samma gång, säga hej till kända o okända...
jag har maskin shopping förbud, hahaha men jag är riktigt sugen på att kolla på tyg o tillbehör..

vad är du sugen på, o vad tycker du att vi andra ska uppsöka??

väskan 2014-02-08 11:53

Jag ska lyxa till det denna gång. Jag ska gå både på lördagen och söndagen. Jag tycker det är svårt att hinna med allt på en dag om jag går på några workshoppar. Så på lördagen tänker jag ägna mig åt stickning. Så kanske jag kommer igång att sticka igen. På söndagen har jag sällskap med min dotter o då blir det lite av varje.
Visst är jag sugen på en babylock. Jag har en bra Brother OL men skulle gärna vilja ha coverfunktionen också. Men det tillåter inte ekonomin och inte heller utrymmet på mitt sybord.
Jag har ingen favoritbutik men besöker alltid Quiltbiten. Ibland har jag beställt varor i förväg.

EsNadisys 2014-02-08 19:20

Inget att tillföra tråden, av kända skäl. Passar på att önska er en trevlig syfestival, istället!

NinR 2014-02-09 10:02

Ett besök hos Nadja på Italienska modetyger är självskrivet för mig, måste ju sätta sprätt på presentkortet jag fick i julklapp :). Sen kommer jag nog att leta maskinbroderitillbehör o kolla runt på lite av varje. Det roligaste med syfestivalen är ändå att vi är ett helt kompisgäng som åker upp o ska ha en heldag med vårt största intresse!

gullum 2014-02-09 12:07

Jag kommer kolla på tyger. Denna gång medverkar flera mindre tygförsäljare som jag är lite nyfiken på. Ska nog försöka hålla mig borta från symaskinsförsäljarna annars finns det risk att jag byter upp min brodermaskin.
Men det viktigaste som jag absolut inte får missa är min vän!

suskal 2014-02-09 12:35

På söndag kommer jag att första halvan av dagen demonstrera handvävning. Kom gärna och hälsa på mig i Monter: B09:37
Sedan ska jag kolla tyger, symaskiner, sybehör mm. Jag har inga planer på att köpa något speciellt, bara kolla läget och hoppas att få se några kända ansikten.

spacepingo 2014-02-10 15:48

Jag har börjat fundera på att skaffa mig en ny symaskin så i år ska jag titta noga i montrarna med symaskiner. Tänkte att det kan vara ett bra tillfälle att bilda mig en första uppfattning om vad jag vill ha och behöver.
Sen blir det nog till att titta en del på tyg också. Det är kul att handla live ibland och inte bara på postorder.
Och självklart blir det allt det där andra som är bra att ha, som jag idag inte har en aning om att jag behöver :)

lielta 2014-02-10 17:46

Ta med olika sorters tyg och provsy.

spacepingo 2014-02-10 21:50

Citat:

lielta skrev: (Inlägg 183652)
Ta med olika sorters tyg och provsy.

Tack för tipset! Det ska jag göra.

chan 2014-02-12 12:13

Hej!

För den som är lapptekniksfreak är Tyger och Tings monter ett måste!!

Syhälsningar ,Christina


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.