Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Symässor (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=10943)

-Emelie 2007-09-25 08:36

Symässor
 
Någon som vet om Svenska mässan i göteborg har slutat att ha symässor? Tycker det var jättelängesen, men jag har kanske fel... I vilka städer finns det mer som har symässor? Finns det någon i stockholm som är värd att besöka kanske?

Linblomman 2007-09-25 08:38

I Stockholm finns ju Syfestivalen. Mycket lappteknik, men även lite annat.

www.syfestivalen.se

-Emelie 2007-09-25 08:42

Har du varit på syfestivalen?
 
Då jag bor på västkusten så är det ju en bit att åka till Sollentuna, så är det stort? Värt att besöka?

Linblomman 2007-09-25 08:51

Nja... så stort är det väl inte. Kikade lite på vad du gjort och jag tror du skulle gilla mässan.

Dom flesta symaskinstillverkarna brukar vara där.
Mycket lappteknik, men inte så mycket metervara utan mest Fatquaters. Och en hel del annat såklart som ex linjaler och mönster.

Jag brukar inte missa mässan, men det är ju för att jag bor i stan. Om cu har vägarna förbi så tycker jag helt klart att du ska besöka mässan.
Men jag har lite svårt att säga om det är värt att åka från västkusten..
Jag vill ju inte att du ska åka på mina rekommendationer och sen bli gruvligt besviken...

;)

MadWomanInBlack 2007-09-25 09:37

Syfestivalen är som sagt mycket lappteknik och symaskiner, men det finns en hel del garn också, och tyvärr, dessa personer som säljer saker som inte alls platsar på en symässa: glasögonrengöring, massagestolar et c, och det var lite för mycket av dem för min smak =/ Men om man går in på syfestivalens hemsida bör det finnas en lista med de företag som ska vara med på festivalen, så då får man ett hum om hur det är =)

Av någon anledning fanns det otroligt mycket scrapbooking också i våras, vilket gjorde mig besviken.

lumi 2007-09-25 10:02

Tydligen ska det vara en symässa den 26-28 i Exercishuet på Heden i Göteborg.

lumi 2007-09-25 10:03

26-28 OKTOBER ska det vara.

myggorna 2007-09-25 14:13

Citat:

lumi skrev:
26-28 OKTOBER ska det vara.
,
Där hade dom väl förra året oxå om jag inte minns fel, men den var inte mycke och hurra för om jag förstod rätt...

-Emelie 2007-09-25 15:12

vad tråkigt att inget verkar vara riktigt bra
 
annars verkar det ju finnas många som skulle vara intresserade.

lumi 2007-09-25 15:32

Citat:

myggorna skrev:
,
Där hade dom väl förra året oxå om jag inte minns fel, men den var inte mycke och hurra för om jag förstod rätt...

Det är precis det jag misstänker att det är även nu - alltså inte mycket att "hänga i julgranen". Jag hittar nämligen ingen specifik hemsida med mer information om själva mässan, utan bara att vissa leverantörer anger i kalendrarna på sina webbsidor att de ska delta i mässan.

Odette 2007-09-25 16:34

Går man in på Syfestivalen.se så står det att den ska vara 5-7 oktober i Göteborg. Däremot hittar jag inget om jag söker på Svenska Mässan så jag vet inte.

lumi 2007-09-25 16:38

Jag vill bara påpeka, för tydlighetens skull, att den mässa jag syftade på hålls i Exercishuset på Heden (Göteborg)

-Emelie 2007-09-25 17:09

ingen på svenska mässan i gbg
 
mailade till svenska mässan, och nu fick jag svar. svenska mässan i göteborg har ingen syfestival inplanerad. :(

lenni 2007-09-25 17:13

det står att det ska bli ett "späckat schema" med scrapbooking i år oxå på www.syfestivalen.se

sotlugg 2007-09-25 20:26

Jag går inte längre på Symässan i Sollentuna. Tycker det är trångt och lite likriktat. Sen gillar jag inte att betala för att handla! 100 kronor är mycket om man bara vill titta. Det kan dom väl ta ut på försäljarna.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.