Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Overlock / Coverlock (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Overlock-tråden från SMD (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=16614)

Ploppan 2009-01-25 11:10

Overlock-tråden från SMD
 
Nu verkar det vara ett återkommande problem att tråden som SMD skickar med sina maskiner inte fungerar tillfredsställande. Jag blev lite nyfiken på hur många som kommer överens med tråden och hur många som bytt till annan tråd. Eventuellt skulle det ju vara lämpligt att droppa ett mail till SMD och påtala att en stor andel av deras kunder inte är nöjda med tråden som de skickar med "gratis".
Så rösta och lämna kommentar så får vi se hur det ser ut! :)

Sophia 2009-01-25 11:57

Jag har inte provat den ännu så jag vet inte om den fungerar eller inte. Jag tycker egentligen att alla extragrejer de skickar med är rätt värdelösa. Saxarna var i och för sig bra. Dem använder jag i köket. Jag vill hellre köpa sakerna själv så det vore bättre om de kunde dra ner på priset en hundralapp eller så istället för att skicka med en massa saker.

Sotis 2009-01-25 12:04

Jag använder tråden och har inga problem förutom att jag tycker den "dammar" mycket, och man måste verkligen vara noga med att rengöra riktigt ofta (typ varje gång), men det har jag inger problem med. Har gjort slut på några av rullarna, så jag har använt tråden en hel del.
Jag vill inte ha en massa extragrejor, utan tar hellre prisavdrag, men eftersom de här grejorna inte har ens bråkdelen av det värde de påstår skulle prisavdraget bli väldigt litet.

Sophia 2009-01-25 12:07

Citat:

Sotis skrev: (Inlägg 108272)
...men eftersom de här grejorna inte har ens bråkdelen av det värde de påstår skulle prisavdraget bli väldigt litet.


Precis så är det men ibland önskar jag ändå att man slapp grejerna. De tar bara en massa plats. :rolleyes: Men som sagt, saxarna var välkomna den här gången. :)

Ploppan 2009-01-25 12:29

Jag gillade inte saxarna heller - inte att klippa tyg med i alla fall. Däremot gillade jag måttbandet skarpt (jag blundar för att en metalldel lossnade bums) eftersom det har både cm och tum på samma band. :)

gavagai 2009-01-25 13:05

Jag har inte provat trådarna tillräckligt än, men vad gäller prisavdrag istället så tror jag säkert att man kan få det om man diskuterar med dem. Min erfarenhet är att de över huvud taget är ganska prutvänliga, då de ju också har en lägsta-pris-garanti, som de i alla fall följt när jag har frågat (har tjänat flera tusen på det). Bara ett litet tips.

AsaJ 2009-01-26 13:49

Den vita tråden tycker jag fungerar ganska okej men den svarta går av direkt.

lapplotta 2009-01-26 16:54

Jag har inte använt deras overlocktråd ännu, jag kör med mina som jag köpt tidigare. Tror inte att jag kommer att använda deras overlocktråd, den ser ut att vara av sämre kvalite.

Nefertari 2009-01-27 22:23

Har inte använt mina trådar eftersom jag hört att de inte skulle fungera så bra i maskinerna- en del säger att de går utmärkt i ovelocken men inte i coverpron (som jag har). Jag har funderat på att använda dem i vanliga symaskinen...men om kvaliteten är usel så vet jag inte om jag ens vill testa.

Saxarna var lite sisådär. Papperssaxen var helt ok. Den stora för tyg var också helt ok, men den lilla duger knappt till att klippa av tråd...Skulle också gärna hoppat över trådar och saxar- men nu var det inte därför jag valde smd- utan för deras pris på maskinen. (jag köpte innan prishöjningen..)Lockvaror a la sax och tråd bryr jag mig inte om när jag ska köpa något så dyrt som en symaskin. Kan lika gärna vara utan!

Sophia 2009-01-28 16:50

Jag bryr mig inte heller om den där typen av lockvaror för de är ju helt ointressanta när man köper en stor grej men jag måste säga igen att jag gillar saxarna... i köket. Jag gör åt massor av saxar varje dag... klipper bacon, mjölkpaket, dill, gräslök, mandarinklyftor... :)

ichigo 2009-01-29 07:32

Jag håller med. I början var jag jätteglad åt tillbehören och de väldigt många trådrullarna (jag köpte broyrmaskin inte overlock dock) men sen märkte jag att tråden inte var så bra. Och den här trådhållaren som lät så bra funkade inte ens! Gick inte att sätta in center-pinnen, ens med våld och värme. Det jag gillade mest var nog saxarna och undertrådsspolarna. Saxar används mycket här till allt möjligt och de är tusen gånger bättre än de många usla IKEA-saxar jag har i köket. ;) De större saxarna, de med gummi runt hålen alltså, är riktigt bra för "priset".

Om jag ska köpa overlock, vilket jag förmodligen kommer någon gång, ska jag nog försöka be om att få prisavdrag, gratis frakt eller pressarfötter istället för gratisprylarna. Behöver ju inte ha dubbel uppsättning gratisprylar. ;)

Älsklingsfrö 2009-02-05 22:45

Nej,
 
för jag förhandlade bort den i samband med beställningen av maskinen. Fick faktiskt 40 GBP i avdrag för det och det kändes helt ok.

Sophia 2009-02-06 08:11

Att få ner priset med £40 var inte alls illa!!

MetalMii 2009-03-02 11:29

Jag är inte nöjd med tråden som följde med till min broderimaskin.
Det är 1000 meters rullar sytråd, den går av så fort jag gasar på lite :(

Hoppas tråden jag får med till overlockmaskinen är bättre...

Addes 2009-03-04 16:21

:eek:

Dålig tråd?

Jag har sytt ganska mkt, o det gick jättebra med deras massiva tråd. inte av eller strul till
Uhmm kanske ifjol trådskvalité bättre??


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.