Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Ångerrätt i England? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=28294)

SyEmma 2013-05-22 22:23

Ångerrätt i England?
 
Hej på er!

Jag har fått många tips om att skaffa mig en overlockmaskin, och har då fått tipset om Brother 3034D, från England. Det jag undrar är hur ångerrätten ser ut där, om någon vet det?

Här i Sverige har jag full koll på att man alltid har 14 dagars ångerrätt vid internetköp, men hur fungerar det i England och hos det företaget (som är SMD)?

Hur gör man sen om det skulle bli fel på maskinen? Vad kostar det att skicka tillbaka den till England? För vad jag har förstått har man 3 års garanti på maskinerna därifrån.

Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt lilla problem, har tänkt köpa en maskin till mig själv och även mamma var sugen på en. Självklart hoppas jag ju att det inte blir problem med maskinen, och att jag gillar den, men man kan ju aldrig vara säker!

Där jag bor finns ingen symaskinsaffär med just den overlockmaskinen, så jag kan tyvärr inte provsy innan jag beställer heller..

Mariannef 2013-05-23 08:59

Det går att beställa via lokal affär även om de inte har det märket, och man kan köpa genom svenska internetbutiker. Inköpspriset är en del av kostnaden för en maskin. Driftkostnaden skall inte glömmas bort. Att ha möjlighet till support på hemmaplan är guld värt.

bila 2013-05-23 09:52

Skriv till SMD och fråga.

Skulle du ångra dig så är det inte svårt att sälja maskinen på blocket och få pengarna tillbaka.

SyEmma 2013-05-23 10:04

Smart idé att jag kan sälja den, det hade jag inte ens tänkt på.

Köpa den från Sverige är inget jag tänkt göra, då den är dubbelt så dyr här, och jag anser att jag kan lägga de pengarna på något bättre, som en till symaskin exempelvis! :)

Nu har jag mejlat och frågat. Hoppas på ett trevligt svar, jag fick lite tunghäfta när jag skulle skriva. Engelskan flyter inte på som den borde alla gånger!

lindemann 2013-05-23 19:37

Om du köper en sprillans ny symaskin av en annan då gäller inte garantien på ägare nr 2...
Kan ju vara lite svårare att sälja då...
Mvh Pia

TigerLily 2013-05-24 13:33

Jag funderar också på att beställa. Visst kan man alltid sälja vidare:) Var har du för prisuppgift i sv på den? Jag hittar inte det. Berätta gärna vad de svarade i England:)

bila 2013-05-24 13:44

Den kostar runt 5000 kr i butik, lite billigare på nätet.

TigerLily 2013-05-24 16:03

Tack snälla!

SyEmma 2013-05-24 16:11

Citat:

TigerLily skrev: (Inlägg 178069)
Jag funderar också på att beställa. Visst kan man alltid sälja vidare:) Var har du för prisuppgift i sv på den? Jag hittar inte det. Berätta gärna vad de svarade i England:)

Ja, den kostar ungefär 2500 att beställa från england, men kostar 5000 och uppåt i Sverige. Tyvärr har jag inte fått svar på mitt mejl till dem än.. Jag hoppas de svarar snart!

SyEmma 2013-05-25 19:42

Fått svar
 
Nu har jag fått svar när det gäller ångerrätten. Skulle jag ångra mitt köp skulle jag få betala returfrakten till England, som jag trott med andra ord. Men däremot skrev han inget om hur lång tid jag hade på mig att ångra mitt köp.. Kanske blir ett andra mejl!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.