Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Värsta skapelsen (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Stort JA!!! Ni får skratta. (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=12597)

stenbeckan 2008-01-28 22:04

Stort JA!!! Ni får skratta.
 
1 bifogad(e) fil(er)
Så här kan det bli när man inte håller koll på måtten i mått tabellerna.... Bidde "lite" för stort tror jag.
Jag lyckades med att blanda ihop stuss o bystmått (eller nåt). Stort blev det i alla fall.
Har gjort om mönstret nu o ska ge mig på ett par byxor till. Ska bara kontrollmäta mina mått mot själva mönstret innan jag klipper.

lillalvan 2008-01-28 22:09

Du är otrolig. Vet du det?
 
:p Finns nog ingen som du , som lyckas med detta fenomen. kramiz kompis.

ichigo 2008-01-28 22:34

Bra att ha att växa i? :) ät på! :D Nej jag skojar bara.

Delfintua 2008-01-28 22:36

:D
Kul att se att någon gör tvärtom. Mitt brukar bli för smått :p

ichigo 2008-01-29 00:50

Ja, mina brukar också bli för små istället för tvärtom. ;)

Emmagjord 2008-01-29 07:20

Du kanske kan få chansen att göra reklam för någon ny bantningsmetod med en sådan fantastisk bild. :D

Lillith 2008-01-29 11:31

Hehe, när jag började sy "riktiga" kläder (i motsats till bara dockkläder och småsaker) så gjorde jag något liknande.
Jag skulle sy en provmodell till en medeltidsklänning, hade noll koll på den tiden och tänkte göra den med fyra raka våder och sen kilar i alla sömmar. Så la jag till lite extra på måtten, för det är ju lätare att sy in än att lägga ut...
Och sen la jag till lite rörelsevidd, för det stod i min bok att det var bra att ha...
Och sen la jag till lite extra sömsmån överallt, ifall jag skulle råka vingla lite på sömmen...
Och allt detta gjorde jag på varje sida av fyra våder :o

Gissa om det var ett mindra tält, snarare än en klänning som blev resultatet av det :rolleyes:

ann_blom 2008-01-29 12:03

skönt att höra att det är fler än jag som får klädder som inte riktigt passar.

:)

Penguin 2008-01-29 12:29

Härligt du vågar bjuda på dina felsydda byxor:)
Men jag tycker tyget var fräckt! Var har du hittat det?

stenbeckan 2008-01-29 13:26

Jag var bara tvungen att visa er alla mitt misstag. För det är ju rätt roligt ändå.
Klart bättre att det är på detta hållet än att dom blivit för små.
Tyget är köpt på Stoff o Stil i Malmö och ingår nog i deras "vanliga" sortiment. Såg det i helgen igen där så dom har mer.

Annie 2008-01-30 10:20

Vad underbart! Jag brukar underskatta min rumpa och kommer inte i det jag sytt!

Kände du inte att det var lite stort när du klippte till?????

Tur att det går att göra ett nytt försök!
Lycka till!

eminor 2008-02-06 11:47

Suverän passform!

Största misstaget jag hittills gjort gäller också byxor, små till en bebis. De har ju så konstiga mått, de små liven, så jag reagerade inte alls innan jag sydde ihop byxorna upp-o-ner!
Det som skulle blitt ben blev istället ihopsytt "runt höft och bak" och tvärtom.

Konstiga byxor blev det...

SussiA 2008-02-08 19:45

Jag gjorde ett intressant misstag när jag sydde min första (egensydda) bh. Satte en kupa på fel hål. Katastrof och oanvändbart men jag gör inte om misstaget.:p

Jinxan 2008-02-08 20:10

Citat:

eminor skrev:
Suverän passform!

Största misstaget jag hittills gjort gäller också byxor, små till en bebis. De har ju så konstiga mått, de små liven, så jag reagerade inte alls innan jag sydde ihop byxorna upp-o-ner!
Det som skulle blitt ben blev istället ihopsytt "runt höft och bak" och tvärtom.

Konstiga byxor blev det...

Du råkar inte ha dessa byxor på bild. Lät riktigt intressant :D

stenbeckan 2008-02-08 20:49

Skönt att höra att det finns andra som också gör misstag för man känner sig väldigt ensam när det händer o undrar " Är det bara ja som gör såna idiotsaker" Men som dom säger Man lär av sina misstag o risken är ju ändå rätt liten att man gör det en gång till så nåt bra kommer det ut av det.

Tack för alla vänliga svar...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.